Taa-taa!
Asså! Det här blev jätte-jättegott!
Bullarna blev alldelses frasiga på ytan. Jag vet inte hur
det gick till. Kanske för att smöret flöt ut?
Jag ställde in smör- och kardemummablandningen i kylen att tag så det gick att ta bitar och trycka ner dem i bullarna med fingrarna. Tryckte ner dem en bra bit men inte ända i botten. Smöret läckte
inte igenom. Detta måste ju gå att variera jättemycket. Kanel, mandelmassa, bär, tosca, vanilj...
Borde funka till sådana där baconmuffins jag sett recept på men inte provat än också. Bra när man kan ha samma smet till allt.
Men! Det är ett jätteproblem som jag måste ha hjälp av er bakvana med. Bulljävlarna fastnade i formarna!
Vaffö? Brödet fastnar ju inte på bakpapperet fast man smetar dit det. Ska det vara mer smör i smeten? Köpte jag sekunda formar tro? ICA Muffinsformar är det. Finns det nåt knep att ta till annars? Bullarna var så goda så jag vill prova flera varianter bums på studs, men det är ju inget kul om man måste gnaga ur dem ur formarna.
Visst är de fina?
Jag hade inte förväntat mig att de skulle se så bra ut. Undrar om man ska testa att pensla de vanliga bröden med smält smör kanske. Fasiken, man kanske kan göra småfralla!