Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 03:27:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fetbobba i appformat  (läst 155434 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2012.04.09 - 00:02:35 »

Fetbobba is now mobile.  :cool:

Jag tror det var Tina som ville ha en fetbobbaapp förut. Så långt har jag inte gått, men jag har installerat Tapatalk. Det fungerar så att användaren måste betala ett par tior för appen, men den kan sen användas på alla forum som har Tapatalk installerat.

Men, det finns givetvis gratisappar som använder tapatalk. För Android hittade jag en som heter Convo. Det finns säkert för andra OS också.

Första gången jag testade tyckte jag att det gick trögt, men sedan har det faktiskt gått väldigt fort för sidorna att ladda. Jag ska byta till phonen och lägga in en skärmdump av hur det ser ut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.04.09 - 00:17:09 »

Jaha, det stod att man skulle kunna ladda upp bilder men det ser jag inte hur det ska gå till. Skriva går finemang dock.

Convo stuvar om saker och ting lite, men det är säkert bra när man vant sig.


* 2012-04-08_23-52-12.jpg (73.17 KB, 544x960 - visat 2548 gånger.)

* 2012-04-09_00-13-17.jpg (114.45 KB, 544x960 - visat 2554 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.04.09 - 00:36:53 »

Jaha, nu klykar man. Man kan inte se bifogade bilder heller, allt för att de vill att man ska uppgradera till en betalversion.  :fork_off:
 Convo har inte fått bra betyg på Google Play, men den duger väl att testa med. Gillar man det kan man kanske kosta på sig 19:95 för Tapatalk-appen.

Har ni andra favoritforum borde det inte vara något problem att få dem att installera Tapatalk så länge Tapatalk stöder forumformatet (de flesta vanliga forum, men inte typ KiF då). Det installeras som ett mod, enkelt och smärtfritt, och är gratis för forumet. Jag tror jag ska investera i deras app, för jag gillade snabbheten men saknar "features".  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.04.09 - 01:57:56 »

OK. Tapatalk är riktigt bra. Hej vad det går!  :lol:

Det är några saker jag inte gillar. Smilisar visas inte, men det gör det väl snabbare. Hade nästan hellre sett att de tagit bort avatars. Man kan inte heller lägga in smiliesar (om man inte minns koden). De syns helt enkelt inte. Istället kan man lägga in deras egna larviga smiliesar som så klart bara Tapatalkanvändare ser. Andra ser en vanlig ascii-smilie. ;-)

Jag ser ingen markering där det finns underforum, t.ex. Sköldkorteln. Men när man väl öppnar huvudforumet så syns underforumet också, men man får alltså ingen hint på huvudsidan.

Tapatalk har också ambitioner att vara något slags nätverk. Man kan inte bara skriva in addressen till fetbobba utan måste söka reda på forumet i deras katalog. Det var iofs inte svårt när jag väl fattat att jag måste anmäla oss dit. :blush: Med Convo skriver man bara in URL som vanligt. Men sedan kan man skapa favoriter så man slipper leta rätt på ett forum mer än en gång.

Vi dyker nu upp i Tapatalk när någon söker på t.ex. LCHF (se sista skärmdumpen). Kan ni komma på fler saker jag ska lägga in så säg till. Fast jag kan inte skriva för mycket.

Trots att jag retar mig på en del så verkar programmet riktigt bra! Det är helt klart snabbare och enklare än med en browser och det har en massa finesser som verkar vettiga. Man kan t.ex. öppna en sida man läser i browsern istället, så man kan ju göra så när man vill lägga in smilies. Jag tror jag gillar det.  :inlove:


* tapa1.jpg (42.59 KB, 544x684 - visat 2468 gånger.)

* 2012-04-09_02-05-10.jpg (105.18 KB, 544x960 - visat 2475 gånger.)

* 2012-04-09_01-35-19.jpg (66.21 KB, 544x960 - visat 2509 gånger.)

* 2012-04-09_01-59-44.jpg (36.2 KB, 544x960 - visat 2462 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2012.04.09 - 08:31:11 »

Funkar inte med Symbian.  :nonono:

Men jag kör forumet i Wap-mode från mobilen. Man får en snabb hint om texterna där. Men det är samma med smileysarna. Och bilder ser man inte.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012.04.09 - 10:25:08 »

ska fundera om jag lägger till tapatalk. Är nyfiken och vill veta men samtidigt är det bra jag bara kan läsa forum hemma på datorn. Begränsar tiden.. :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.04.09 - 13:46:06 »

Men prova Convo först som är gratis. Du får en känlsa för om du gillar det eller inte även om Convo var lite bakvänt och krånglade en del.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012.04.09 - 14:00:43 »

Funkar inte med Symbian.  :nonono:

Finns det phoner med Symbian?!?!?! Gud vad jag inte vet! Det skulle ju jag ha velat ha då. Gillar inte hur Google tar över mitt liv.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #8 skrivet: 2012.04.09 - 17:15:23 »

Vad ni snackar datorska här...  :eeek: jag försöker att första.
Men jag fattar att den där appen är bra nar man vill  att kolla på fetbobba. :lol:
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #9 skrivet: 2012.04.09 - 17:18:14 »

Ah, härligt, ja det är jag som ville ha en app. Ska testa det här.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.04.09 - 17:31:06 »

Tapatalk is da shit! Särskilt nu när mitt bredband tycks vara nere.
 
--
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2012.04.09 - 21:51:40 »

Funkar inte med Symbian.  :nonono:

Finns det phoner med Symbian?!?!?! Gud vad jag inte vet! Det skulle ju jag ha velat ha då. Gillar inte hur Google tar över mitt liv.

Nokia kör det. Men de nyaste Nokiatelefonerna är Windows mobile. Symbian är döende.  :byecry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.04.10 - 01:54:04 »

Hm, jag var visst ute och cyklade. Jag trodde Symbian var en linuxdistro , men nu har jag lärt mig att det är/var ett rent moblilt OS. Konstigt att jag kände igen det öht taget då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2012.04.10 - 20:13:16 »

Lite uppdatering för intresserade. Det kom en uppgradering av Tapatalk. Nu kan man redigera också. Förhoppningsvis även när man är vanlig medlem, har inte kollat det.

Inställingarna är mer lättåtkomliga nu. Förut måste man backa för att komma tillbaks till startsidan där man väljer vad man ska göra, nu finns en knapp. Det finns också inställningar för smilies och bbCode, men de verkar tyvärr inte ändra läget. De passade också på att byta färger. De är fina, men jag gillar inte när de gör så när man redan vant sig. Dessutom tog uppgraderingen bort mina egna inställningar, som min fina sig som jag hade så stort besvär med. Summa summarum så är det nog en förbättring i alla fall.

Jag är helt såld på detta nu. Därför jag testade när jag var på ICA, lutad mot en frys. Hade nog inte klarad det med browsern där man behöver förstora upp texten och skrolla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2013.06.18 - 08:04:59 »

Nu kan även snåljåparna testa. Tapatalk är gratis. Åtminstone för en tid, framgår inte riktigt.

To celebrate our 4th year anniversary, Tapatalk app is now completely free. Checkout Tapatalk 2 for Android in Amazon App Store, Tapatalk 4 (Beta) in Google Play, and the original Tapatalk app for iOS is also free in Apple App Store! Another reason to activate Tapatalk on your forum - get them now!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 ... 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544