Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 22:10:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947922 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1425 skrivet: 2012.02.16 - 11:06:38 »

 :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1426 skrivet: 2012.02.16 - 18:05:07 »

Det var visst vanligt, har jag fått höra idag.  Förhoppningsvis känns det bättre imorgon. Då ska jag dessutom träffa allmänläkaren och sen neurologen.

Enligt mamma borde jag visst ha varit hemma och vilat idag, efter sprutan. Men det sa inte farbror doktorn. Bara att jag skulle ta det lugnt med armen i ett par veckor. Vad att ta det lugnt innebär blev jag inte riktigt klok på. Så jag hoppas det betyder att jag kan göra allt som inte gör ont. Dvs att crawl fungerar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1427 skrivet: 2012.02.16 - 18:08:06 »

Informationen är ofta bristfällig. Min läkare trodde t.ex. att han hade tagit en massa fastevärden på mig under åren, men det hade han inte alls, för ingen talade om för mig att jag skulle vara fastande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1428 skrivet: 2012.02.16 - 18:09:22 »

Informationen är ofta bristfällig. Min läkare trodde t.ex. att han hade tagit en massa fastevärden på mig under åren, men det hade han inte alls, för ingen talade om för mig att jag skulle vara fastande.

 :smack_head: Det var ju ovanligt pantat av läkaren!  :eeek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1429 skrivet: 2012.02.16 - 19:02:03 »

Japp. Man kan få diabetes för mindre.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1430 skrivet: 2012.02.16 - 21:06:21 »

Ont av kortisonsprutan, vad orättvist!
Jag har inte upplevt kortisonsprutan alls, så inga erfarenhet.

Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1431 skrivet: 2012.02.17 - 11:13:38 »

Japp. Man kan få diabetes för mindre.  :bg:

 :lmao: Jovisst! Trodde han det också, att du hade diabetes för att du hade så högt fastesocker, ofastad?

Mamma, som är veteran på kortisonsprutor, informerade mig nu att det kan göra rejält ont i några dagar. Hon är förgrymmad på läkaren som inte informerade mig om att jag skulle sjukskriva mig ett par dagar, eller i alla fall igår.

Idag har jag varit hos en liten söt AT-läkare. Fast hon var duktig tycker jag. Ställde relevanta frågor och lyssnade och kände på mig. Så nu ska hon kolla med min ordinarie läkare, men det lutar väl åt någon smärtklinik. Hoppas jag. När hon kollade min känsel genom att stryka på mig kände jag skarpare på hela vänstersidan av kroppen. Det var konstigt, men kanske inom felmarginalen. För när hon petade med något vasst var det tvärt om. Det var vassare på högersidan.

Så fick jag se och ta med mig mitt senaste blodprov. Allt var normalt, utom järndepåerna, P-Ferritin, som var högre!  :max-shock: Det är anmärkningsvärt eftersom jag har legat så lågt att jag till och med fått bakläxa och käkat järntabletter och fått ombesiktning för några år sedan. Järnet låg helt normalt. Har också alltid varit lågt. Men jag får fortfarande inte lämna blod för HBt var inom gränsvärdena men under 125 som är gränsen för blodgivare. Ingen Borrelia, sköldkörteln ok, blodsocker, kalium och calcium ok, natrium ok. Ingen synlig reumatism. Och en hel radda till som jag inte kan tolka så här på rak arm.

Så bortsett från att jag inte mår bra, så är jag kärnfrisk.  :thumbsup: :flirting:

Nu blir det avfärd till Neurolog för mera Botox om en liten stund. Ska ta det lite lugnt först och fixa en omelett till mig och maken som jobbar hemma idag.

Ja armbågen ja! Höll jag så när på att glömma. Jag har legat still inatt med handen på magen. Mardröm att ta sig upp, så det fick bli lite hand och armgymnastik för att få igång musklerna som värkte något infernaliskt. Men nu kan jag använda handen lite att skriva på datorn och lättare grepp. Men jag kan inte lyfta något. Det ska jag ju å andra sidan undvika, så det kanske är bra. Men jag försöker använda armen så mycket som möjligt även om det gör ont, så jag inte stelnar till. Synd bara, för jag hade hoppats på att simma ikväll, men det kan jag glömma.  :cry: Hoppas jag är återställd till på söndag i alla fall. Det är så galet roligt just nu med simningen så jag vill verkligen inte undvara den, trots att jag får migrän dagen efter, säkert som amen i kyrkan. Den kan jag ju oftast mota undan med Zomig och stretch.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1432 skrivet: 2012.02.17 - 11:58:39 »

Nä. men jag var gränsfall i många år. Men jag hade högt HbA1c också, så diagnosen var säkert rätt. Det är lustigt dock att jag inte hade högre blodsocker, för jag gick i däck mindre än två timmar efter att jag ätit på den tiden, så jag såg alltid till att äta direkt innan jag gick ut. Kanske fick jag vänta och blodsockret hann börja falla.   :sneaktongue:

Ta nu upp detta med hur du mått med neurologen också! Lycka till med sprutan. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1433 skrivet: 2012.02.17 - 16:11:37 »

Idag gick det jätte bra med botoxsticken. Att jämföra med första gången faktiskt, då det också gick jätte bra. Inga konstiga muskelkramper eller onormalt svid. Hans och även min teori är att han stack i en spänd muskel som därför fick fnatt. Idag tog jag en citodon 2-3 timmar innan för armbågens skull, och med tanke på sprutsticken. Så det var lätt att slappna av alla muskler. Nu mår jag riktigt bra, bortsett från det vanliga. Men ingen migrän ännu. Inte ens någon föraning.  :clapping:

Såna svängningar hade jag också, innan jag började med LCHF. Så jag kanske låg på gränsen jag med? På det här blodprovet låg sockret på nedre godkända skalan, trots att jag hade ätit lunch tre timmar tidigare. Förr hade det nog legat under efter så lång tid.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1434 skrivet: 2012.02.17 - 17:39:18 »

Va bra! Så det är chans att du (nästan) slipper migrän ett tag nu då?  :cheerleader:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1435 skrivet: 2012.02.17 - 19:01:47 »

Nästan allt annat går att uthärda när migränen håller sig borta!
Hoppas att den håller sig borta nu ... länge!

Och riktigt skönt att du har kommit igång med alla läkarbesök och att du blir ordentligt undersökt!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1436 skrivet: 2012.02.17 - 20:04:15 »

Åh, det finns ju inga garantier, men jag hoppas!  :fatangel: Ja, mycket kan man stå ut med, bara huvudet får fungera!

Idag har hjärnan varit skarp. Ovanligt skarp faktiskt. Nästan så jag kände igen mitt gamla jag. Det behövdes hos fröken doktor när jag skulle beskriva alla mina symptom. Jag kom ihåg nästan alla tror jag. Bara en sak jag hade skrivit på lappen glömde jag ta upp. Och det var ju inte min hälsa utan min systers. Men läkare är ju intresserade av nära släktingar, så jag rabblade mamma och pappa och mormor mfl. En normal dag hade jag missat flera grejer även om jag hade det nedskrivet på lapp. Jag är helt hopplös vissa dagar.  :bang_head:

Jag hoppas det rullar på härifrån nu. Nu vill jag bara åka med.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1437 skrivet: 2012.02.17 - 20:51:07 »

 :thumbsup: :thumbsup: glad för din skull, kanske "rullet har startat" nu...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1438 skrivet: 2012.02.17 - 21:32:01 »

 :rotfl:  <-- sorla  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1439 skrivet: 2012.02.18 - 08:54:30 »

 :tongue: Hoppas det!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544