Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 20:57:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 466468 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #105 skrivet: 2010.05.30 - 22:43:49 »

Hehe, jo det var faktiskt gott just då. Jag var väääldigt törstig just då så svepte ett glas rakt upp o ner, vatten är ju överskattat när man är törstig :rolleyes: hahaha. Gillar bubblorna när man är törstig :lol: Men tycker inte cola är gott att dricka för ofta, smakar konstigt och alldeles för sött :tongue:

Idag har vi varit på kalas, så har syndats både en och två gånger. Kan ju inte vara benhård hela tiden, då tror folk man är fanatisk ju hahaha :blink: Plus så var allt väldans gott :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #106 skrivet: 2010.05.30 - 23:43:26 »

Japp.  Det är det stora felet på Cola, eller vad jag tyckte var fel förut alltså. Det borde vara hälften så sött och smaka dubbelt så mycket Cola!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #107 skrivet: 2010.05.31 - 18:56:42 »

Hej Ekub!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #108 skrivet: 2010.06.01 - 14:34:49 »

Hej Hemul!! :wave: :wave:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #109 skrivet: 2010.06.01 - 15:05:07 »

 :wave: :wave: :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #110 skrivet: 2010.06.02 - 18:13:00 »

Jag hatar ordet NYTTIGT!! Kollade precis på förkväll, av någon väldigt dum anledning som jag inte kan komma ihåg :bang_head:, och där skulle de göra sushirullar. Såklart måste viktcoachen påpeka att det var vitt ris och inte fullkornsriset som man borde föredra. Jag blir galen på allt jävla fullkorn. Alla måste äta fullkorn, fullkorn, fullkorn. Så fort det handlar om mat måste man mäta det på nyttighetsbarometern. Är något nyttigt nyttigt måste det komma fullkorn in i bilden, alltid!! Varför trycks ordet nyttigt in överallt?!?!?!  :blink: Så fort det handlar om mat trycks ordet nyttigt, syftande på fulla fullkorn, gröna grönsaker och fruktiga frukter, in!! Kan jag inte bara få slippa läsa eller höra nyttigt för en vecka iaf?!?!?! :so_mad: "Vi toppar med några bär så blir det lite nyttigare! Jag vill bara säga **** ****** ***!!!  :so_mad: :so_mad: :so_mad: Jag hatar fullkornspasta, som jag intalade mig själv och alla andra att jag tyckte var jättegott. För det ska man väl tycka?!?!? Fiberhavregryn lights my fire, but that´s it. Så nu har jag fått det sagt  :whistle:

Varför måste det vara det ena eller det andra?!?!?! Jämvikt har väl inte dödat någon?!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #111 skrivet: 2010.06.02 - 19:25:40 »

Du har så rätt, Ekub!  :inlove:  :flowers:

Det ska ALLTID vara fullkorn, dinkel eller fröer i/på "nyttig" mat. Ska man äta en sallad, måste man självklart ha på lite nyttiga fröer också! Varför inte bara njuta av en sallad utan sånt? Blir väl inte mindre onyttigt för att man skippar "specialingredienser"?

Nu tycker jag iofs att fullkornspasta är gott, och jag ÄLSKAR grönsaker, men att bli påtvingad allt det där är bara jobbigt! Fullkornspasta är något jag äter ibland. Just för att jag gillar det. Det är inget förstahandsval, direkt. Ska man äta pasta, kan man lika gärna äta den "riktiga" varianten.
Men det är samma sak med ris. Ska man äta ris, ska man äta råris. Jamen tjena, jag står jättegärna och kokar ris i en timme en vardagskväll.  :smack: Jag gillar råris också, men det tar längre tid, och så mycket ris äter man inte! 
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #112 skrivet: 2010.06.02 - 21:15:06 »

Men precis! :yay: Även innan jag började med lchf tyckte jag det var ett jädrans tjat om nyttigt hit och nyttigt dit, nyttigt, nyttigt och nyttigt. Nyttigt var bara tvunget att vara med i en mening som innehöll ordet mat. Jag blir snart hyperallergisk mot nyttigt som alla hälsosnobbar slänger in i var och varannan mening som om deras liv beror på det!!  :angrywife:

Ska jag äta pasta äter jag gärna "vanlig" pasta (ska inte börja tänka på älsklingens carbonara så jag dräglar ner tangentbordet :lick:), äter jag ris vill jag gärna ha ett smakrikt och lite smått klibbigt ris men jag älskar sönderkoksta broccoli- och blomkålsbuketter mer så  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #113 skrivet: 2010.06.02 - 22:26:12 »

Jag har förstått att många har problem med vad de ska göra med alla överblivna äggvitor!? Här har ni  lösningen http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/krydda-din-vardag_161923.svd , iaf om man har skrovlig hud  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #114 skrivet: 2010.06.02 - 22:56:35 »

Vad är det för speciellt med din älsklings carbonara??? Den hemligheten vill jag veta! Carbonara är gott, och bättre recept än det jag har mottages gärna!!!

På grund av dig har jag också nästan börjat avsky ordet "nyttig", och detta trots att jag faktiskt är ganska så förstjust i sk nyttig mat. Men nu kändes det som att det blev för mycket nyttighet. Har sett ordet nyttig fler gånger idag än på ett halvår.  :lol:

Den där nyttigheten som du beskriver är fö en ganska så rejäl pseudonyttighet. Om man äter sunt i övrigt måste man inte slänga frön på salladen. Man måste inte heller äta fullkornspasta (iaf inte i annat syfte än att det smakar gott). Inte heller måste man äta grovt bröd eller osötad müsli jämt (om man nu äter sånt). Det handlar, precis som du säger, om balans.
Jag tycker att det bästa, balansmässigt alltså, är att lyssna efter vad kroppen VERKLIGEN vill ha. Alltså att man verkligen känner efter vad man är sugen på just den dagen, eller ibland den timmen.  :nod-yes:
För ofta får man ett ganska så bra näringsintag på det.
Vissa dagar vill man bara ha en lätt sallad, en annan dag vill man ha en köttbit, fet sås och kanske lite potatis till det. Sen kommer eventuellt de där svulldagarna. 10 smörgåsar, 1 påse chips, några chokladkakor, lite godis, middag (valfri) mm mm.

Nyttigt alltid? Nej tack!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #115 skrivet: 2010.06.02 - 23:12:20 »

Hon kanske gör det med sperma?  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #116 skrivet: 2010.06.02 - 23:14:23 »

Jag har förstått att många har problem med vad de ska göra med alla överblivna äggvitor!? Här har ni  lösningen http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/krydda-din-vardag_161923.svd , iaf om man har skrovlig hud  :lol:
Äggvita använder man för fet hud, och äggula för torr. Så visst stramar äggvita upp en del. Men har man skrovlig hud är det nog bättre med äggula iom att den innehåller mer fett, och skrovlig hud brukar vara torr.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #117 skrivet: 2010.06.02 - 23:15:58 »

Hon kanske gör det med sperma?  :crazy:
Det KAN vara den hemliga ingrediensen, men av någon anledning tvivlar jag lite!  :rolleyes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #118 skrivet: 2010.06.03 - 10:45:08 »

Det är nog inget speciellt med älskades carbonara, den är bara så fruktansvärd god alt. tycker jag bara att det är väldigt gott med carbonara. Det är ingen "riktig" carbonara utan en fskvariant. Ibland när vi vill/e ha den lite matigare blandar vi i lite kyckling  :lol:

Men visst är det irriterande så ofta nyttigt används!?!?! Det var så lite att dela med mig av mina irritationsmoment :whink:

Sperma ska vara bra för huden, ni har väl inte missat spermakrämerna som är baserade på spermin? En tjejkompis till mig älskar sperminkrämerna!! Men dem är ganska dyra så det är kanske lite billigare att be någon runka av på nyllet av en ist :lol: Tvivlar dock också på att hon blandar i sperma  :tongue_wag:
Funderar på köpa hennes bok http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113023950 mest för att den verkar så mysig!!  :smile:

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #119 skrivet: 2010.06.03 - 14:38:11 »

Citat
älskades carbonara

Jaså det är HAN som gör den...  :evil_grin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544