Vad är det för speciellt med din älsklings carbonara??? Den hemligheten vill jag veta! Carbonara är gott, och bättre recept än det jag har mottages gärna!!!
På grund av dig har jag också nästan börjat avsky ordet "nyttig", och detta trots att jag faktiskt är ganska så förstjust i sk nyttig mat. Men nu kändes det som att det blev för mycket nyttighet. Har sett ordet nyttig fler gånger idag än på ett halvår.
Den där nyttigheten som du beskriver är fö en ganska så rejäl pseudonyttighet. Om man äter sunt i övrigt måste man inte slänga frön på salladen. Man måste inte heller äta fullkornspasta (iaf inte i annat syfte än att det smakar gott). Inte heller måste man äta grovt bröd eller osötad müsli jämt (om man nu äter sånt). Det handlar, precis som du säger, om balans.
Jag tycker att det bästa, balansmässigt alltså, är att lyssna efter vad kroppen VERKLIGEN vill ha. Alltså att man verkligen känner efter vad man är sugen på just den dagen, eller ibland den timmen.
För ofta får man ett ganska så bra näringsintag på det.
Vissa dagar vill man bara ha en lätt sallad, en annan dag vill man ha en köttbit, fet sås och kanske lite potatis till det. Sen kommer eventuellt de där svulldagarna. 10 smörgåsar, 1 påse chips, några chokladkakor, lite godis, middag (valfri) mm mm.
Nyttigt alltid? Nej tack!