Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:45:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460436 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.01.19 - 17:53:07 »

Ja. Äter man tillräckligt med kolisar så fylls ju glykogenlagren på. Det kan motsvara runt 2 kg.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #16 skrivet: 2010.01.19 - 22:17:41 »

Oj, jag har inte läst på om lchf...halkade in på ett bananskal och kände att det fungerade. Hur fungerar det där med glykogenlagren? 2 kg är ganska mkt!!! Trodde jag aldrig haha
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.01.20 - 00:42:19 »

Om jag minns rätt kan man ha runt ett halvkilo glykogen, men det lagras med 3 ggr så mycket vatten. Därför kan det göra så mycket på vikten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #18 skrivet: 2010.01.21 - 11:47:30 »

Ajaj, jag kan verkligen inte sluta äta gottisar som kladdkaka eller goa mackor när det står mitt framför näsan  :cry: Tar med matlåda men blir mätt, men sen sitter jag o äter kakor iaf...!!
Hade tänkt hamna under 70-strecket innan feb. men med den här hastigheten kan jag vara glas om jag ligger under 80-strecket i feb.  :mad_roll:
Var är min karaktär!?! :angry:

Var o träna igår dock, men jag "glömde" att jag var förkyld med halsont och kom på det lite försent så tog det lite lugnt i bassängen. Men med min hypokondri har jag ont i hjärtat hela tiden nu :bang_head: Silly me *s*
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #19 skrivet: 2010.01.22 - 21:00:19 »

Hur vet man om man får hjärtmuskelinflamation? Var dum nog att träna med halsont för några dagar sedan och har nu ont i hjärtetrakten...vet inte om det är för jag dragit på mig ngt onödigt lr om det är hypokondriskt...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.01.22 - 21:36:51 »

Jag vet inte riktigt. Ring sjukvårdsupplysningen tycker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #21 skrivet: 2010.01.22 - 23:08:52 »

Troligtvis har du väl fått någon sträckning. Sen kan det vara så att ena sidan av bröstbenet är lite mer utskjutet än det andra, och det gör också ont. Dessutom gör det ont i hjärttrakten. Detta är något som känns av då och då, och speciellt när man har gjort något som man vanligtvis inte gör. Och nu menar jag inte att du inte rör på dig, utan snarare att du kanske har gjort det på ett annat sätt än vad du är van vid.
Är du orolig, bör du definitivt söka läkare. Eller som hemul sa, ringa sjukvårdsupplysningen. Är det sk hypokondri, mår man bra mycket bättre efteråt av att veta det! Hellre det än att bekymra sig! Hoppas att det hela går bra! Berätta gärna vad det berodde på.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.02.04 - 03:08:32 »

Men hallå. Vi har inte hört av Ekub sen. Tänk om hon blev riktigt sjuk. Eeeeekub! Hallå?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #23 skrivet: 2010.03.07 - 17:18:53 »

Halloj!
Söt du är, nä jag blev inte sjuk...ärligt så har jag inte varit inne för att jag bara käkat dåligt och ja.. :redface: men nu är jag på banan, lite iaf  :smile:
Står på 74 nu och kommer inte ngnvart denna gången... :angry:

...någon som har gjort ghi/ghee? provade häromdagen men det blev bara bränt i botten fast jag hade plattan på 1-2 på en tolvskala :(
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2010.03.07 - 17:48:15 »

 :bearhug:

Det var lite läskigt när du försvann efter det där inlägget. Så får man inte göra! :watch_it:

Jo, nog görs det ghee alltid. Man får vara väldigt försiktig med värmen. Brukar ha på ettan, utom precis i början när smöret smälter. Och så måste man passa det när det är på väg att klarna för sedan vill det brännas snabbt. Jag har kommit fram till att på min spis är den ideala mängden 3-4 paket. Både mer och mindre är svårare.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #25 skrivet: 2010.03.07 - 18:38:33 »

Förlåt :blush: vi flyttade i samma veva med och jag har varit utan internet :sad:, så nu sitter jag på den segaste linan som går att få tag på ungefär men snart blir det fiber i huset!  :lol:

3-4 500 grams paket? jag testade med ett 250 grams först men kom på att det nog var för litet... tänkte testa ett halvkilospaket ikväll men då kanske jag får vänta till imorn ändå :neutral: Hur länge brukar du ha det på spisen ungefär?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.03.07 - 18:48:56 »

Jag gjorde också på ett paket i taget i början. Man vill ju inte förstöra mer än nödvändigt.  :biggrin1:

Vet inte tiden riktigt. 3 pkt - kanske 2 timmar? Du skopar väl av det där skummet på ytan vartefter så du kan se ordentligt när det klarnar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #27 skrivet: 2010.03.07 - 19:00:10 »

Nä precis, lite därför jag inte ville göra på för mkt...onödigt o slänga  :sad:

Försökte skumma av så gott det gick, blev inget redigt skum tyckte jag sedan så försökte jag skumma med en sked, haha :blush: köpte en hålslev för nån dag sen, fick för mig att det skulle gå bättre med den...

Använder man det som vanligt smör sen lr?! Läste att banan och äpple skulle vara gott att steka i ghee/ghi, och att det suklle tåla höga temperaturer bättre än vanligt smör.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.03.07 - 19:07:33 »

Jarå, som vanligt. Fast inte på mackan förstås! Tycker tyvärr det är lite jobbigt att steka i. Det blir ju som att steka i olja. Jag saknar smörets ystra puttrande. Men gott blir det och nyttigt är det säkert.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #29 skrivet: 2010.03.08 - 08:11:49 »

Skönt att se dig tillbaks Ekub!
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544