Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 02:13:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469424 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #60 skrivet: 2010.03.16 - 21:29:51 »

Blev sugen på testa nötröran, skyller på Corny :nod-yes: Jag köpte jordnötssmör som hette ngt med green, innehåller iaf bara jordnötter och salt. Smälte sedan Lindths 70% choklad i vattenbad, skvätte i grädde för att den inte skulle bli hård. Men det blev den efter ett tag i kylen iaf :glare:

Snubblade över detta när jag letade efter recept för äggkräm till Hemul http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/07/24/smultronparfait/
På en annan sida hittade jag detta http://www.lchfmat.com/eggs-cheese/

Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #61 skrivet: 2010.03.17 - 00:22:30 »

Mej kan du INTE skylla på, för jag gillar inte jordnötssmör!  :cool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #62 skrivet: 2010.03.17 - 17:09:34 »

Joooo  :nod-yes: Du pratade om jordnötter, honung och choklad och jag visualiserade snickers!!! :nod-yes: Nåja gott var det och det går neråt så jag är glad  :cool:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #63 skrivet: 2010.03.17 - 21:53:04 »

Snickers innehåller ju ngt slags kolablandning också!  :drool: Extremt gott! Hade en period när jag efter varje middag kilade ut till affären och köpte just Snickers. Dessa åt jag till en kopp kaffe. Fantastiskt gott just då. Nu hade inte den kombon känts lika intressant.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #64 skrivet: 2010.03.18 - 10:22:49 »

Kolan skippade jag men tycker ändå att den smakade som snickers, fast med lite mer chokladsmak :smile:

Förstår mig inte på vågen. Den bara ändrar sig hela tiden, hur fan ska man stå för att den ska visa rätt vikt...man måste ju se vad det står på vågen med :blush: Idag gick den upp o sen ner för att gå upp och sedan ner igen  :bang_head: Är inte så jättelångt ifrån min gamla vikt men tycker ff jag ser rund och lite tjock ut så jag får nog sikta lite under min gamla vikt. Mitt mål nu är att sjunka till runt 60 kg, jag är ju bara 163 lång så kan nog passa  :crazy: Fast inte innan påsk  :whistle: Kanske till midsommar!?  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #65 skrivet: 2010.03.22 - 21:40:15 »

Jag är en seriös fuskare, som fuskar mer än jag brukar allvar så jag åter kommer om sisådär tretusen år när jag fått rätsida på mig själv och mina fuskerier  :kungfu:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2010.03.22 - 21:53:47 »

Ska du gå och gömma dig bara för att du fuskar?  :club:

Du får väl försöka så gott du kan. Är man en godisråtta så trillar man nog dit då och då. Det behöver ju inte innebära att allt är förstört. Förhoppningsvis blir väl fusken färre och mindre med tiden bara du inte ger upp.  :nod-yes:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #67 skrivet: 2010.03.22 - 22:07:42 »

Nämen, Ekub, du kan ju inte försvinna härifrån bara för att det inte går som du har tänkt dig hela tiden.  :angrywife: Då saknar ju vi dig!  :sadsad:

Både idalinda och jag fuskar med smågodis ibland, så bry dig inte om lite snedsteg hit och dit! Ibland måste man få lov att släppa loss godismonstret. Det bara är så!
Det kan också vara så att just LCHF kanske inte passar dig som handen i handsken. Du kanske behöver mer kolisar i maten för att må bra just nu? Det kan räcka med att äta en måltid per dag där du tillåter dig potatis, pasta eller liknande för att godissuget ska gå över.
Jag vet att de flesta påstår att kolhydrater triggar godissug, men för egen del är det tvärtom, så jag vet inte vad som är riktigt. Det känner man bäst själv.  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2010.03.22 - 22:27:33 »

Hej Ekub  :wave:
Man är väl inte mänsklig om man inte fuskar någon gång  :lick:

Jag tror din planering med midsommar, kommer att gå helt fantastisk fint  :nod-yes:

Kram!  :bearhug:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #69 skrivet: 2010.03.23 - 20:34:16 »

Ekub, jag fixade bort första   10 kg på ett halv år, sedan 5 kg till nästa halv år.
Därefter var meningen att bli av ca .5 kg till och vara i mål.
MEN jag surrar där kring minus 10 kg fortfarande efter 3 år...
Det blir godis till högtider, chokladbollar med socker på riktigt periodvis.
Inte för mycket " för mycket" men tillräckligt mycket för att jag inte går ner i vikt :whistle:

Så stanna kvar och sluta grubbla... du är ingen övermänniska !
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #70 skrivet: 2010.03.23 - 21:35:52 »

Jag blir mätt och nöjd på maten, men när jag ätit det i några dagar känns den maten lite väl stabbig och jag blir sugen på vattenmelon och vindruvor.

Har jag hållt mig från godis ett tag och trillar dit brukar det vara rejält också. Idag ska vi inte bara tala om, det är inte små misstag utan det blir mer tvärtom. Mycket onyttigt och lite nyttigt  :mad_roll: Känner mig SÅ misslyckad när jag fuskar hela tiden :bang_head: Blir riktigt trött på mig själv!    ...aja, imorgon är en annan dag


                             :bearhug: på er!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2010.03.23 - 21:44:33 »

Hur funkar ditt sug? Det här är kanske dumt att föreslå, men skulle du äta mindre dåligheter totalt sett om du fick äta det oftare?  En liten ostbit med typ 2 halverade vindruvor kan vara väldigt gott efter maten och fullt tillräckligt om man bara vill känna den goda smaken och redan är mätt. Skulle du kunna stanna där och känna dig nöjd i trygg förvissning om att du får äta det igen nästa dag?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #72 skrivet: 2010.03.23 - 22:14:53 »

Känns som det slår till när som, lite slumpgenererat typ. Räcker med att jag börjar tänka på gottis ibland  :so_mad: Så kan jag inte sluta tänka på det och blir jättesugen och kan inte tänka på ngt annat  :so_mad: Skulle jag berätta vad jag ätt för skit dag skulle ni dö av sockerförgiftning bara att höra om det! 

Kanske skulle funka, äter tyvärr druvor som godis och godis äter jag till det är slut så skulle jag köpa två druvor om dagen kanske  :shy:

Får försöka ta en timme i sänder, en dag i sänder räcker tydligen inte för mig *S*

God natt "fettbobbor"  :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #73 skrivet: 2010.03.25 - 11:52:33 »

Igår blev det en liten bit tårta på fikarasten, den var liten men naggande god  :whink: Den lilla gör nog ingen större skillnad på det hela stora, bara det inte blir varje dag :redface:

Frukost idag blev omelett med egengjord färskost, och lite sallad med maché, getost, svampinjon och avocado (riktigt mjuk o go sådan :smile: ) och så gjode jag en kopp varm choklad med socker och kakao. Var sugen på godis, och övervägde att äta upp chokladkaninerna vi köpt till älsklingens systerbarn (...eg. lite dumt o ge bort godis när man själv försöker sluta  :shy: ) så bestämde att en kopp choklad till frullen var bättre. Har tagit en pyttepromenad med, gott med lite friska vindar i nosen :lol:

Ang. godissug så tog jag igårkväll och bröt små bitar av kanske två rutor 70% choklad (lindths, stavas det så?!) och kladdade på en liten kludd jordnötssmör (green choice, jättegod!!) och var nöjd sedan. Trodde jag aldrig! Blev visserligen lite sugen lite senare men när jag tänkte att nu går jag och tar några bitar till så kände jag mig helt plötsligt inte alls sugen , skumt :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #74 skrivet: 2010.03.25 - 12:03:28 »

Btw, kan man använda vätskan som blir över från färskosttillverkningen till någoting? Blev massa vätska över juh!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544