Det var en intressant film Ary. Och trots att det är så dyrt ha jag börjat med stoora portioner kaninmat till mina måltider. Äntligen blir jag mätt och nöjd. Vräker på en försvarlig skvätt olivolja och lite salt på toppen. Det r ju jätte gott! Jag skulle kunna leva nästan bara på det tror jag. Petar i lite smakrika varianter på blad och purjo mm. Jag ruinerar oss säkert, men det får det nästan vara värt.
JAg har dessutom efter en smärre kris innan helgen beslutat mig för att det får vara slut med hårdtesten nu. Utan nötter, avocado (ja avocado var också på förbjudna listan), och processade och inlagda grejer av vilket slag det vara månde blev livet knappt värt att leva. För ovanpå dessa godsaker som blev förbjudna plus många fler, så hade jag mjölktesten med kasein jag höll på med. Och enligt boken var de godkända grejerna kolhydrat- och glutendränkta grejer som jag absolut inte vill äta. Så det blev för mycket för mig att hålla koll på. Tillslut blev allt förbjudet och det ända jag kunde tänka på var vad jag skulle våga äta, och när jag skulle få äta nästa gång. Jag tillockmed drömde att jag inte fick äta ditten och datten. Så nu blire andra bullar. JAg satsar på att vara lite försöiktig och observant på potentiella triggers. Sånt jag aldrig har märkt att skulle kunna trigga tillåter jag mig i måttliga mängder. Kaseinet får går som det kan i små mängder. Inga filmjölkstallrikar. Men om någon bjuder mig på mat som är stekt i smör, en liten klick grädde till bären, eller lite sås med grädde i, så får det vara ok. Och lite färskost till maten eller på fröknäcket, får var ok. Men jag skippar även fortsättningsvis den underbart goda filmjölkstallriken och pannkakor på mjölk. Fast jag köpte getmjölk som jag ska prova faktiskt till maten. Det är ju ett annat kasein. Tänker jag.
Ary, angående mandelmjölken? Kollade i butiken och de innehåller ju en massa surhetsreglerande skit och förtjockningsmedel och sånt... eller har du hittat någon som innehåller bara mandel och vatten? Eller gör du själv?
Hej tänkte bara tala om att nu efter några månader känner jag väl mycket lite av biverkningarna av Topiramaten, ja jag har väl inga kvar egentligen annat än mindre aptit.
Jag insåg att jag hade missat den här också. Så du har sluppit tusennålarunderfotsulorna, att allt smakar plåtburk och humörsvängningar? Det är ju underbart i så fall!