Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.01 - 16:33:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1078695 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3360 skrivet: 2017.02.13 - 23:59:41 »

Va? Får man inte ens använda den en gång i veckan?

Jag vet inte vad det heter, men såna där apparater för muskelvärk/stelhet. Man sätter elektroder här och där och så drar musklerna ihop sig när det kommer ström. Har en liggande nånstans som jag glömde lämna tillbaks, om jag inte slängt den (värdelös). Större varianter påstås väl träna muskler.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

SV:
« Svara #3361 skrivet: 2017.02.14 - 14:07:53 »

Jo, normalt får jag använda den hur mycket jag vill. Men som nybotoxad ska man inte använda den. För att botoxen inte ska hamna fel i musklerna.

Det är en tns du menar. För att de ska fungera bra är det viktigt att placera elektroderna på rätt plats, och att man kör på rätt program och effekt. Cefalyn är lättare att använda. Bara en elektrod och en knapp.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #3362 skrivet: 2017.02.14 - 20:32:39 »

Hej tänkte bara tala om att nu efter några månader känner jag väl mycket lite av biverkningarna av Topiramaten, ja jag har väl inga kvar egentligen annat än mindre aptit.
Loggat
Sorla

« Svara #3363 skrivet: 2017.02.16 - 07:28:54 »

Det är en grej jag verkligen inte fattar. Kokosoljan lovprisas ju på alla Paleosidor. Men enligt den här listan bör jag ju verkligen sky den som pesten! Jag blir galen!!! Hur ska man någonsin kunna lita på någon kostförespråkare när det skiljer så oerhört mycket i rekomendationerna?  :eeek: :mad_viking:

https://tillbakatillmittliv.wordpress.com/2012/04/29/ifd-tabell-fetter-oljor/
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3364 skrivet: 2017.02.17 - 05:13:16 »

Så poletten har trillat ner nu.  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3365 skrivet: 2017.02.17 - 13:05:21 »

Nä precis! såg en Tedx föreläsning om hur mättade fetter, järn och koppar orsakar alzheimers (men dock pareras av evitamin i mango och spenat etc) häromdagen, samtidigt som kokosolja anses vara fantastiskt bra för just de som har alzheimers för de blir ju så mycket bättre, så var ska man tro.  :rolleyes:
Loggat
Sorla

« Svara #3366 skrivet: 2017.02.17 - 13:19:15 »

Det vete skjutton. Jag fattar inte varför ALLA Paleoförespråkare ska vräka i kokosmjölk/grädde/olja i alla recept när det har så dåliga IFD-värden? Det känns kontraproduktivt. Vanlig komjölk och vispgrädde är ju till och med bättre. Men hur kan jag äta LCHF liknande när jag inte får använda några mjölkprodukter? Paleorecepten är alldeles för rika på kh för att jag ska må optimalt av dem. Jag går och är hungrig precis hela tiden och jag håller på att smälla av.  :sad:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3367 skrivet: 2017.02.17 - 14:39:01 »

Mandelmjölk har jag börjat med med extra kalk och sedan är fet fisk som ej är från östersjön och insjöar och avocado väl alltid säkra kort, och grönsaker i alla möjliga färger.

Du kan ju kolla in den här om du inte sett den:

https://www.youtube.com/watch?v=KLjgBLwH3Wc
Loggat
Sorla

« Svara #3368 skrivet: 2017.02.19 - 20:21:23 »

Det var en intressant film Ary. Och trots att det är så dyrt ha jag börjat med stoora portioner kaninmat till mina måltider. Äntligen blir jag mätt och nöjd. Vräker på en försvarlig skvätt olivolja och lite salt på toppen. Det r ju jätte gott! Jag skulle kunna leva nästan bara på det tror jag. Petar i lite smakrika varianter på blad och purjo mm. Jag ruinerar oss säkert, men det får det nästan vara värt.

JAg har dessutom efter en smärre kris innan helgen beslutat mig för att det får vara slut med hårdtesten nu. Utan nötter, avocado (ja avocado var också på förbjudna listan), och processade och inlagda grejer av vilket slag det vara månde blev livet knappt värt att leva. För ovanpå dessa godsaker som blev förbjudna plus många fler, så hade jag mjölktesten med kasein jag höll på med. Och enligt boken var de godkända grejerna kolhydrat- och glutendränkta grejer som jag absolut inte vill äta. Så det blev för mycket för mig att hålla koll på. Tillslut blev allt förbjudet och det ända jag kunde tänka på var vad jag skulle våga äta, och när jag skulle få äta nästa gång. Jag tillockmed drömde att jag inte fick äta ditten och datten. Så nu blire andra bullar. JAg satsar på att vara lite försöiktig och observant på potentiella triggers. Sånt jag aldrig har märkt att skulle kunna trigga tillåter jag mig i måttliga mängder. Kaseinet får går som det kan i små mängder. Inga filmjölkstallrikar. Men om någon bjuder mig på mat som är stekt i smör, en liten klick grädde till bären, eller lite sås med grädde i, så får det vara ok. Och lite färskost till maten eller på fröknäcket, får var ok. Men jag skippar även fortsättningsvis den underbart goda filmjölkstallriken och pannkakor på mjölk. Fast jag köpte getmjölk som jag ska prova faktiskt till maten. Det är ju ett annat kasein. Tänker jag.

Ary, angående mandelmjölken? Kollade i butiken och de innehåller ju en massa surhetsreglerande skit och förtjockningsmedel och sånt... eller har du hittat någon som innehåller bara mandel och vatten? Eller gör du själv?

Hej tänkte bara tala om att nu efter några månader känner jag väl mycket lite av biverkningarna av Topiramaten, ja jag har väl inga kvar egentligen annat än mindre aptit.
Jag insåg att jag hade missat den här också. Så du har sluppit tusennålarunderfotsulorna, att allt smakar plåtburk och humörsvängningar? Det är ju underbart i så fall!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3369 skrivet: 2017.02.19 - 21:33:11 »

Jag skulle också vilja äta mer bladgrönt. Både för att det är väldigt gott och för att jag tror det är nyttigt. Men jag har sån skräck för allt besprut det är på och eko har man ju inte råd med när det gäller såna saker.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #3370 skrivet: 2017.02.19 - 22:03:14 »

Jag köper Santa Maria The Creamier Coconut Milk. Tetra. Inga tillsatser endast kokosnötsextract. Jag blir också fundersam över att det rekommenderas kokosmjölk i AIP-kost när vanlig vispgrädde har så mycket lägre IDF-värde. Karl Hultén har en inköpslista på AIP-kost och där ingår kokosmjölk. Även i Autoimmun Kokbok som han har skrivit ingår kokosmjölk i en del recept.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #3371 skrivet: 2017.02.20 - 01:27:26 »

Nja nej kör alpro det var den som jag bedömde hade mest godkänt förtjockningsmedel. Gjorde själv en gång med det blev inte gott, beskt...

Nej inga nålar eller äcklig smak, smakade inte plåtburk smakade mer  som bajs,,, Jag hade inte humörsvängningar möjligtvis liite ofokuserad i början men inget jag märker nu. Jag tål mindre alkohol bara.
Långsam upptrappning och sedan kan man fördela doserna över tex 3 tillfällen per dag istället för 2 då märks det ju mindre också.

Jag fy det verkade som en jobbig diet.

Jag försöker också äta mycket kaninmat fast just nu är det som dyrast och svårast. tur att lök räknas för det är alltid billigt och jag älskar rödlök.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3372 skrivet: 2017.02.20 - 09:32:14 »

Man borde lära sig mer om ätliga växter i skog och mark. Här är en sida jag tänkt studera ingående. Nån gång.
http://www.skogsskafferiet.se/skordetider/

Daggkåpa och groblad är nåt jag funderat på. Jag gjorde te på färska goblad under mina vandra-med-ryggsäck-dagar och det var riktigt gott. Undrar om man inte kan använda det som grönfoder också. Bladen ser ju rätt saftiga ut. Daggkåpa kanske man kan hacka och köra som spenat. Båda växer ju överallt och är lätta att känna igen. Borde inte vara omöjligt att få ihop en rätt stor skörd. Tror banne mig jag ska testa i år.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3373 skrivet: 2017.02.20 - 13:05:17 »

Man får väl anta att du kollat att man kan äta den.  :bg:

Tack Berittis, nu när du säger det så ska jag testa en tesked av kokosgrädden jag har öppnad i kaffet, en av anledningarna till att jag har mandelmjölken ja och till cornflakesen som jag äter ibland.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3374 skrivet: 2017.02.20 - 14:20:05 »

Cornflakes?  :max-shock:
Loggat

Sidor: 1 ... 223 224 [225] 226 227 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544