Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 01:24:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 202 203 [204] 205 206 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067510 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3045 skrivet: 2015.10.08 - 10:51:27 »

Jaha, hösten är här. Jag har någon slags hatkärlek till hösten. Jag älskar den höga klara luften. De vackra färgerna. Den krispiga känslan när man kommer ut från ett varmt instängt hus. Men samtidigt är det den svåraste tiden på hela året för mig med tanke på migrän och värk i kroppen.

I tisdags, efter lunchen blev jag plötsligt otroligt snuvig och bara nös och nös. Ont och öm i kroppen och kände mig ömsom varm, ömsom kall. Typiskt tänkte jag. Har ju bara hunnit vara frisk från den förra förkylningen i ett par veckor. Jag åkte hem lite tidigare från jobbet. Vi hade ändå inget nätverk till datorerna som fungerade och felsökning pågick. Men några timmar senare avtog snuvan och huvudet började bulta istället. Fast det är ju inte ett dugg konstigt att få migrän om man är småfebrig och förkyld. Det konstiga var sen på morgonen när jag vaknade. Snuvan var helt borta. Inga förkylningssymptom kvar alls. Bara migränen som hängde kvar. Hel märkligt. Men jag tror så här i efterhand att det var en aura. För när jag tänker till hade jag alla symptom på att migrän var i antågande redan från morgonen. Men jag fattade inte. Jag gäspade som en tok, hade svårt att hitta ord och var speedad och seg samtidigt. Fattar inte hur det fungerar men tankarna snurrar i skallen, men det går inte att få tag i dem och börja nysta. Det är väl därför man inte fattar att det är början på migrän. Man har ju fullt sjå med att hinna uppfatta allt som händer i hjärnan istället.

Jag har nog haft aura i form av extrem snuva förut, men inte på det här sättet. Då har jag nog tänkt allergi istället. Ytterligare en sak att prata med neurologen om. Inte för att han kan göra något, men jag vill ha lite bekräftelse att jag tror rätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3046 skrivet: 2015.10.08 - 11:11:59 »

Visste inte att migrän kunde ge sådana symptom. Vad är det som gör att det blir värre på hösten, vet du det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3047 skrivet: 2015.10.08 - 13:10:31 »

Ja, många konstiga fenomen får jag pga migränen. Den sitter definitivt inte bara i huvudet utan även i kroppen.

Men varför det blir värre på hösten vet jag inte. Kanske att det blir färre ljusa timmar? Eller att det är lite svalare ute? Eller att aktiviteter drar igång på ett annat sätt? Eller att lufttrycket fluktuerar mer? Det mest troliga är väl att det är flera faktorer som spelar in. Och att jag borde vara ännu mer noggrann att sköta sömn, träning och mat-tider. Men det är så trååååkigt!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3048 skrivet: 2015.10.08 - 13:18:28 »

Måste vara skitjobbigt att veta att en sämre period närmar sig, att inte kunna komma undan liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3049 skrivet: 2015.10.08 - 13:28:53 »

Det är konstigt, men jag blir lika överraskad varje år. Det är som att jag förtränger att det ska bli jobbigt. Sen när jag väl är där blir det liksom, "javisst ja, det är ju höst".  :tongue_wag: Och i år har jag ju mått så bra, så då tror jag liksom att det kommer bli en bra höst också. Att jag har haft mitt jobbiga klart. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3050 skrivet: 2015.10.08 - 13:46:27 »

Jo, så där kan det nog bli. Man tror alltid att man är "medveten" och så överraskas man av sina egna reaktioner. När jag hade den där knölen i bröstet nojade jag lite i början, men sen kändes det bombsäkert att det inte var nåt. Var inte rädd på undersökningen, tyckte det var rätt intressant och spännande nästan. Sen när jag kom hem och visste att det var en cysta, strax efter lunch, somnade jag som en sten och sov resten av dagan. Jag KAN inte sova på dagen, om jag inte lider av svår sömnbrist alltså.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3051 skrivet: 2015.10.08 - 20:21:14 »

Det är konstigt att man inte har bättre koll på sig själv än så. Ibland tror jag att det är lättare för andra att se om man är uppjagad över något än vad det är att märka det själv.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3052 skrivet: 2015.10.26 - 16:21:44 »

Jag har varit i Lofsdalen på minisemester och fjällvandrat! De ni! Det var underbart! Jag har aldrig gjort det. Till fots, utan snö som underlag, med en rygga på ryggen med mat och kläder. Det var första gången och jag älskart! Men en bättre rygga och bättre vantar blir det nog helt fantastiskt. Vi var ett helt gäng där tillsammans och gjorde dagsturer. Två av våra ungdomar var med också. Vår mellanson och kompisarnas son i samma ålder. De knatade på och verkade stormtrivas. Det här vill jag göra om igen!  :inlove:

Men nu är jag tillbaka på jobbet och jobbar kväll. Skönt att slippa gå upp kl 5 på morgonen efter att ha varit borta hela helgen. :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3053 skrivet: 2015.10.26 - 16:43:27 »

Å vad härligt det låter! Hur gick det med nacken och huvudknoppen då? Jag menar med ryggsäck och så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3054 skrivet: 2015.10.26 - 16:50:34 »

Nja, sådär faktiskt. Det är därför jag vill ha en bättre rygga. Är lite stel i axlarna nu efteråt, men det var det banne mig värt! Jag vaknade med migrän på G en av morgnarna och proppade i medicin, kaffe och frukost. Bättre återhämtning har jag nog aldrig haft. Stillsam vandring i vacker natur med dessa underbara fjällbjörkar runtikring is da shit! Ska se om jag kan få in en bild.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3055 skrivet: 2015.10.26 - 16:54:16 »

Hoppas det funkar nu...


* lofsdalen.jpg (121.26 KB, 720x960 - visat 408 gånger.)

* lofsdalen_2.jpg (264.86 KB, 2048x1367 - visat 403 gånger.)

* lofsdalen_3.jpg (326.36 KB, 2048x1367 - visat 401 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3056 skrivet: 2015.10.26 - 17:24:36 »

Men gud så vacker!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3057 skrivet: 2015.10.26 - 17:36:08 »

får man lov att vara alldeles avundsjuk???
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #3058 skrivet: 2015.10.26 - 18:04:07 »

Jättefint!  :bg:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3059 skrivet: 2015.10.26 - 20:11:46 »

Visst var det! Och då gör ändå inte bilden verkligheten riktigt rättvisa. Och ja, Mynlen, det är helt ok att vara avis.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 202 203 [204] 205 206 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544