Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 01:29:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067537 gånger)
0 Medlemmar och 50 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3060 skrivet: 2015.10.26 - 21:16:03 »

då är jag grön nu!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3061 skrivet: 2015.11.16 - 08:18:01 »

Nu är jag helt klar med nattveckan. Igår tog jag riktigt hand om mig med vedeldad bastu och nakendopp i sjön. Ah, det är så otroligt välgörande! Jag tror jag ska försöka få till det efter varje nattpass.  :hippie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3062 skrivet: 2015.11.16 - 17:09:47 »

hur sjutton har du tillgång till det!? :dribble:

älskar riktig bastu som du beskriver lika mycket som jag hatar t.ex missfostret vi har i källarn.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3063 skrivet: 2015.11.17 - 18:24:39 »

Här! http://www.domarudden.se/bastu.html Lite slitet, men förhoppningsvis får de snart pengar av kommunen för att rusta upp det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3064 skrivet: 2015.11.17 - 18:33:09 »

Men jäsingen så fint!  :worshippy:

Här finns en bastuflotte man kan hyra i fyrisån, men jag vet inte om det känns så lockande. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3065 skrivet: 2015.11.17 - 20:14:02 »

Nja. Man vill knappast nakenbada mitt inne i stan. Eller ligger den utanför staden?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3066 skrivet: 2015.11.17 - 20:39:34 »

Man vill inte bada i Fyrisån. Ligger mitt i stan, men man kan nog få den flyttad. Man måste alltså hyra hela grejen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3067 skrivet: 2015.11.24 - 00:49:42 »

Varför jobbar du inte natt nurå? Jag har tråkigt och ingen vill lika med mig! :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3068 skrivet: 2015.11.24 - 14:16:16 »

Nämen, jag jobbar ju bara natt fem nätter i rad. Sen är det ett gäng dag och kvällsveckor emellan, rullande på 10 veckor seru. Så det blir inte så himla ofta, om jag inte byter av någon anledning. Nu har jag kafferast en liten stund. Kollegerna gick upp luchrummet och käka tårta, men jag sitter här alldeles ensammen.  :cry:

Närå, det är inge synd om mig alls inte. Det fanns säkert ändå inget glutenfritt alternativ, utan bara sån där superäcklig frukttårta och princesstårta.  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3069 skrivet: 2015.11.24 - 17:35:18 »

 :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3070 skrivet: 2015.11.29 - 12:39:02 »

Nu e man inne i kvällsveckopasset igen. Fast idag är det drängpass från 10.00 till 21.15. Håll tummarna för att det är lugnt idag. Det har varit så hittils. Var inne på gymet och drog i några mojänger oombytt. Så det fick bli utan att bli svettig. Men jag har ont bakom skuldran och i kappmuskeln på vänster sida. Slarvade med stretchen i fredags efter simningen. Jag brukar annars ge mig själv tio minuter till att sträcka ut just de musklerna i bastun. Men maken satt utanför och väntade och då blev det lite slarv. Note to self. GÖR INTE OM DET!  :bang_head: Den lätta träningen syftade till att det kanske skulle släppa lite, men det fanns inga bra mojänger där inne. Det är för nytt så alla prylar har inte införskaffats. Skulle behöva gummiband och en sån därn ribbstol så man kan sträcka massor med muskler i, åt alla håll. :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3071 skrivet: 2015.11.29 - 14:27:31 »

Har väl inte jag nån glädje av NU! Jag har ju ställt om till morgonpasset!  :club_idiot:

Min kompis går på rehab på ett ställe där allt går ut på avslappning och att så att säga töja muskler. Det är det enda som har hjälpt honom och orsaken till att han bor här i stan. Han var helt sängbunden förut och nu klarar han en hel del. Kan t.o.m. köra bil om det inte är jättelångt. Han hänger mycket i ribbstolar vet jag så har de nån helvetesanodning där musklerna dras ut av tyngder. Tyvärr står det inte mycket på sajten, men det här stället är det ivf.
http://www.provista.nu/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3072 skrivet: 2015.11.29 - 18:19:03 »

Jag ber om ursäkt. Måste kolla med chefen om jag kan få anpassa mitt arbetsschema efter Hemuls vakenschema.  :rolleyes:  :wacko:

Intressant länk. Och fantastiskt att din polare har blivit så hjälpt av detta!
Jag skulle tro att det är därför Yogan fungerar så bra för mig, för där stretchar jag igenom alla mina problemmuskler väldigt effektivt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3073 skrivet: 2015.11.29 - 19:32:26 »

Ja. Han har nåt problem med den djupa muskulaturen i ryggen som trycker på nerver. Så det han upplever är alltså rena nervsmärtor. Han kan inte stå eller gå mer än korta stunder och inte sitta i en vanlig stol. Har en typ trädgårdstol, väldigt tillbakalutad, som han tar med till alla sitt-events. I bilen har han stolen så tillbakafälld som det bara går. Men för ett par år sedan kunde han alltså inte köra bil alls. Han kunde inte åka taxi eller buss heller. Hans enda möjlighet att ta sig någonstans var ambulanstransport. Och det får man ju bara sådär. Så han har blivit väldigt mycket bättre. Men får givetvis betala allt själv och det är inte billigt. Så det blir inte mycket över till livets nödtorft.

Det är för jävligt att det ska vara så. Fattar att samhället inte kan hålla på och sponsra alla alternativa metoder och det vill jag inte heller att de gör, men man tycker i såna här fall när patienten blivit så mycket bättre så kunde det väl anses bevisat att det fungerar just i det fallet. Hur länge till hade han orkat ligga som han gjode förut utan att bryta ihop totalt både fysiskt och psykiskt och vad sparar det samhället att han inte gör det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3074 skrivet: 2015.11.29 - 19:36:28 »

Just ja, han blev skickad på utredning av försäkringkassan. De konstaterade först mycket svåra smärtor o.s.v. men så fick läkaren se att han hade valkar i händerna och kommanterade syrligt att det var visst inte värre än att han kunde jobba svart. Han gick på rehab 6 dgr i veckan och varje gång hängde han upp och ner i en ribbstol någon timme...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544