Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 19:23:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 195 196 [197] 198 199 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067263 gånger)
0 Medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2940 skrivet: 2015.03.20 - 15:43:49 »

Men jag har läst att de är hållbara också, så du får nog dras med dem!  :lol: Såg du om de hade stora också? Jag funderade också på att köpa, men nu ska det ju regna och plaska hela helgen så jag inget nöja att åka dit (ligger så det inte går att åka buss).

Men nu behöver jag lite uppdatering. Kan du inte springa för att du får ont? Men du kan nu med tanke på flåset? Eller?

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2941 skrivet: 2015.03.20 - 19:36:48 »

Dig har man ju ingen nytta av, så jag GICK dit på vinst och förlust. Nu har jag också sexiga spandexbrallor.
Hade säkert fått bättre för pengarna på Wiggle, men då blir det ju svårt med storleken. Inte för att jag provade de här heller, men man ser ju lite ivf.

Förresten hade de kettle bells också. Står ju inte i flygbladet. 99 nåt för den lättaste på 2.5 kg. Var lite sugen att köpa den för att testa, men dels ville jag inte släpa på den när jag gick och sen tänkte jag att börjar man med det också vill man väl snart ha fler vikter och då drar det iväg.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2942 skrivet: 2015.03.23 - 06:35:24 »

Åh ursäkta dårå! Jag har faktiskt haft fullt upp med självplågeri hela helgen!  :look_down:

Jag har inte ens hunnit packa upp mina.. Jag såg kettlarna, men de lockar inte mig. Har aldrig tränat med såna, så jag har inte fått några cravings på såna.

Jäsikens vilken tuff helg. Jag var rädd att det skulle bli tufft. Och jag har svårt att avgöra om det blev värre eller mindre värre än förväntat. De lite längre turerna första dagen kunde jag hänga med lite, utom när det gick uppför. Teknikövningarna kunde jag också hänga med på. Och det var ju för dem jag åkte öht. Styrkepasset inomhus fick jag hoppa av, för vi gjorde dem liggande och jobbade bål. Men på slutet kändes det som pannan skulle explodera när jag kom upp i sittande. Fick gå ut och vika mig dubbel så nacken fick hängas ut av huvudets tyngd. Då blev det strax bättre. Liggande övningar där man ska hålla upp huvudet är rena döden för min nacke. Det blir ett himla tryck på nerverna.

Sen dag två var det dags för intervaller. Då höll jag koll på pulsklockan som jag lånade av maken. Det var nyttigt. Jag lärde mig massor. Tex att hjärtat inte har en chans att hinna slå igång så jag får ut syre i muskler och upp i huvud. Intervaller längre än 15 sekunder går inte. Sen blir det svimningskänsla och hela kroppen stumnar.  Hjärtat kom upp i Max 130 bpm. Men när jag sprang längre lyckades jag pressa upp i 160-165. Vilket inte heller räcker. Jag känner ingen kraft ut i benen. Jag vill sluta med betablockerarna. Det är mitt nya träningsmål. Hoppas det kan gå. Ikväll blir det en halv tablett bort. Mors! Nu ska jag till jobbet.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2943 skrivet: 2015.03.23 - 16:57:52 »

Där ser du att det är betablockerarnas fel! Bra att du åkte. Verkar ha gett mycket.

Men 160-165 är väl inte illa? Vad fan har du för maxpuls? Vet du det? Teoretiskt borde du väl ligga på max 180 nånting och i så fall var du ju uppe på 90%.

Det där röda snöret som du gick på förut, har du fortsatt med det? Det verkade ju vara jättebra. Tänkte att om du drar ner på betablockerarna så kanske du ska öka något annat förebyggande?

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2944 skrivet: 2015.03.24 - 18:12:15 »

Cyckelbyxor finns att köpa via Cellbes också  :inlove: och där har de generösa storlekar  :redface:
Hej föresten Sorla  :wave:  din helg verkar som hemul sa ha varigt produktiv!  :nod-yes: alltid härligt när man känner att man får något utbyte av såna där minikurser elelr träffar  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2945 skrivet: 2015.03.24 - 19:49:38 »

Cykelbyxorna visade sig vara jättestora. Tänkte först ta XL som vanligt, men så så slet jag upp paketet och tyckte de såg stora ut och tog L. Jag kunde lätt ha haft M kan jag ju säga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2946 skrivet: 2015.03.26 - 16:47:37 »

Nu har jag provat mina och så himla stora var de inte. De hade gott kunnat få vara lite högre baktill och satt lite för tight runt låren i själva benslutet. Storlek M. Men de får duga för nu. Ska inviga dem på lördag då jag ska vara med på Spin of hope för Barncancerfonden.

Nu har jag dragit ner betablockerarna så en tredjedel är borta. Nu äter jag "bara" 100 mg. Om det är inbillning eller om det faktiskt är så vet jag inte. Men det går lättare att komma upp på tredje våningen på jobbet nu. Lite mindre svimningskänsla. Några trappsteg senare. Mest bara flåsigt. Det kanske blir bra. Håll tummarna att jag inte triggar igång migrän. Jag ska hålla mig på 100 mg några dygn och sen minska igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2947 skrivet: 2015.03.26 - 17:09:19 »

Köpte du dam? De var slut så jag köpte herr.

Håller tummarna för fullt! Visste inte att det var så illa att du fick svimningskänslor i trappor. Det är ju för djävligt om du ska behöva ha det så där.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2948 skrivet: 2015.03.26 - 20:31:52 »

Ja, jag köpte dam. Herr skulle aldrig gå. Har getingmidja och ganska mycket rumpa. Inga herrbyxor utom de med riktigt hög midja fungerar. Långkallingar och liknande plagg är bara att glömma.

Svimningskänslorna får jag efter trappor, om jag springer längre än ett par minuter ouppvärmd. De kommer när jag reser mig från golv eller låg soffa. Och ibland bara så där när jag sitter rakt upp och gör inget särskilt. Men hittills har jag aldrig svimmat. Men hellre det än migrän 5-6 dagar i veckan. Men nu hoppas jag att det ska gå bra att fasa ut dem. Tänk om det funkar!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2949 skrivet: 2015.03.27 - 18:49:14 »

Ja, verkligen. Jag hade Ramipril och mådde inte bra av dem. Som "tur" var så fick jag sån hosta så läkaren satte ut dem. Ska tilläggas att jag var verkligen tveksam till att ta dem men hon lyckades övertala mig. Hoppas att jag inte behöver ta dem i framtiden.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2950 skrivet: 2015.03.27 - 22:18:57 »

Hosta av blodtryckssänkande?!  :eeek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2951 skrivet: 2015.03.29 - 10:05:59 »

Ja, det är en av biverkningarna på Ramipril.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2952 skrivet: 2015.03.29 - 14:25:44 »

Men har du ok blodtryck nu då Beritts? Eller fick du något annat?

Jag märker en fantastisk effekt av att ha sänkt betan till "ynka" 100 mg mot 150 mg. Och ingen migrän än. Igår var jag på spinningpass och jag orkade stå och trampa utan att krokna. Inte på något imponerande motstånd, men ändå. Hög kadens i takt till Thåström i en timme Är riktigt bra gjort tycker jag själv.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2953 skrivet: 2015.03.29 - 14:32:47 »

Det är skitbra gjort! Jag provade ju en sån där crosstriner utan att använda armarna, så det blir väl som en stepmaskin. Jag kroknade efter en minut!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2954 skrivet: 2015.03.29 - 14:41:23 »

Fast såna har ju sånt jobbigt och högt steg. I den här satt fötterna fast så jag kunde hjälpa till lite på uppvägen ibland när jag kom ihåg det.och då fick de stackars benen lite avlastning. Fast det säger ju du bara är båg och lurendrejeri.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 195 196 [197] 198 199 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544