Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 08:33:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064251 gånger)
0 Medlemmar och 47 gäster tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2130 skrivet: 2013.02.15 - 21:19:59 »

Ser framför mig att ni håller på som i IKEA-reklamen där alla flyttar runt.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2131 skrivet: 2013.02.16 - 02:29:00 »

 :lmao: :lulz: :lulz: :lulz: samma här!!  :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2132 skrivet: 2013.02.16 - 08:53:40 »

Tina, det är ganska nära. Vi borde kanske ha filmat lite och delat med oss till Ikea så kunde de ha fått betala lite reklampengar till oss. ;-)


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2133 skrivet: 2013.02.18 - 12:25:27 »

Jag behöver få skryta lite. Kom just hem från tandläkaren.

Så här sa han.
- Ja, då var det klart. Rent och fint. Det kan inte se bättre ut.

Och tandsköterskan ba,
- Finns det inga lagningar...?

Och tandläkaren ba,
- Nä.

Och hon ba,
- Men visst har du blivit ordinerad en bettskena? Om du inte vill ha den kan du inte teckna någon tandvårdsförsäkring...

Och han ba,
- Det verkar inte nödvändigt för Sorla med en sån, och så skjuter vi fram tiden för tandhygienisten till i höst istället för nu i Maj.

Och hon ba, såg fett sur ut. Hon fick inte sälja, hon som ville bli stjärnförsäljare för månaden...  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2134 skrivet: 2013.02.18 - 14:31:56 »

säljer dom det hos er hos tandläkarna.. wow.. men HÄRLIGT Sorla.. tänderna bra!!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2135 skrivet: 2013.02.18 - 15:06:33 »

Ha ha! Det var roligt att läsa.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2136 skrivet: 2013.02.18 - 21:04:24 »

 :smile:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2137 skrivet: 2013.02.19 - 10:55:30 »

Ja , det är skönt att det finns något i min kropp som fungerar felfritt i alla fall.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2138 skrivet: 2013.02.19 - 19:47:30 »

Härligt!
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2139 skrivet: 2013.02.20 - 00:17:11 »

Idag hade jag nog änglavakt när jag skulle hem från jobbet.
Jag passerade en precis nyligen inträffad frontalkrock på Essingeleden. Den ena bilen (troligen den som körde i fel riktning) rök och allt var stilla kring den. Den andra bilen, och några till, stod på högra sidan och där var mycket folk med mobiler igång. Precis samtidigt som jag sakta, sakta snirklade igenom platsen ropade trafikradion ut att det var en bil på norrgående sidan som körde mot trafiken på Essingeleden. Nå, det såg jag ju att det inte var längre. Den bilen hade orsakat rejäl förödelse, det såg jag ju. Jag bedömde snabbt att de personer som var på platsen hade läget så gott det gick under kontroll. Jag behövdes inte där. Skakig körde jag sakta vidare hemåt. Livrädd att möta någon mer vettvilling. Mötte tack och lov bara en polisbil med blåljus och sirener, också körandes mot trafiken.

Hade jag inte stött på kollegan i garaget med hans två hundar som jag ville hälsa på kunde det ha varit jag som fick totalkvaddad bil. Nu var det någon annan som drabbades. Tänk vad små marginalerna är!  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2140 skrivet: 2013.02.20 - 00:31:29 »

Usch. Att passera olycksplatser är otäckt.  :sneaktongue:

Vilket pucko att köra på fel sida! För länge sen var det en period sport bland vissa ungdomar i Tyskland att köra mot körriktningen på autobahn. Chicken race... Jag minns det därför att mina föräldrar reste i Tyskland just när det var mycket om det i tidningarna och jag tänkte på det hela tiden de var borta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2141 skrivet: 2013.02.20 - 09:27:22 »

Ja, skitläskigt! Särskilt när det har hänt så otroligt nyligt. Bara någon minut liksom.  :confused3:

http://www.dn.se/sthlm/korde-mot-trafiken-pa-essingeleden

Jag är galet tacksam att jag var några minuter sen från jobbet. Men stackars de som hamnade mitt i.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2142 skrivet: 2013.02.20 - 12:18:29 »

jag hamnade mitt i for nagra veckor sen. tittade just ur fonstret for att se om det var is pa vattnet tittar rakt fram igen och ser en massa bilar fara at alla hall. bromsar tvart och in pa sidobanan (vad heter det? vid motorvagen, dar man kan stalla bilen om den pajat) och da tittar jag at vanster och star det en bil snurrat 180 grader mot fangaren (detta var pa motorvagen) men lyckligtvis sa att trafiken efterat kunde kora sakert forbi. huu.. 3 bilar skada och en person hade ont i ryggen men annars inget. Vantade pa polisen men eftersom jag inte sett vad som hant fick jag aka snabbt igen. Men dacket var sliten pa en plats sa den fick vi byta ut...  anglavakt!.

Glad du var litet sen Sorla!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2143 skrivet: 2013.02.22 - 22:10:52 »

Huvva Mynlen. Du var ännu  närmare än vad jag var! :max-shock:

Jag måste dra i nödbromsen nu. Vikten går uppåt och uppåt, så nu får det bli lite ändring här. Jag tror min höga dos betablockerare och att jag inte har kunnat simma på ett år och inte heller lagt till någon annan träning straffar sig kraftigt nu. Kläderna börjar sitta trångt och känslan är inte helt bekväm. Så jag slog på stort och skaffade mig en App för 15 kronor som hjälp att räkna näringsinnehåll i det jag äter. Jag har ju någon odiagnosticerad form av dyskalyli som gör att jag har väldigt svårt att hantera en massa siffror hit och dit och få dem att säga mig något. Den verkar riktigt bra faktiskt. Men lite chockad blev jag. Jag trodde faktiskt att jag åt ganska snålt med kolhydrater. Men efter att ha petat in vad jag har ätit idag från frukost till nu konstaterar jag att jag har stoppat i mig hela 68 gr kolhydrater. 14% av totalen. OCh totalen ligger på 1915 kcal hittills. Är det mycket?  :confused3: Och det kan nog vara lite lågt räknat. Och det här är en bra dag. Ingen knäckemacka eller en massa ost har kommit i min mun idag. Jag menar då inte att jag vill hamna nära noll. Men jag är förvånad att det blev så pass mycket ändå. För visst är det mycket för en som trodde sig äta lowcarb moderat?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2144 skrivet: 2013.02.23 - 08:21:57 »

Vilken app är det, och vad åt du då?
Loggat



Sidor: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544