Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 08:31:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 140 141 [142] 143 144 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064232 gånger)
0 Medlemmar och 38 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2115 skrivet: 2013.02.13 - 14:13:19 »

Mormor snarkar som ett ånglok. Men det får nog bli så ändå.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2116 skrivet: 2013.02.13 - 15:11:23 »

Är ungen lättstörd då? De tycker säkert att det är mysigt att kampera ihop också!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2117 skrivet: 2013.02.13 - 15:38:25 »

Relativt lättväckt. Framför allt lättskrämd. Men mormor ser inte så läskig ut. ;-) Däremot kan hon låta läskig.

Apropå det. Måste få berätta. Hon skrämde vettet ur äldsta pojken en gång när hon kamperade i soffan i vardagsrummet och han skulle passera igenom för att komma till oss. Det var på förra stället vi bodde på. Mormor hade brutit benet och sov hos oss så vi kunde hjälpa henne med vardagsbestyren. Jag var mammaledig med mellansonen som var nyfödd. Hursomhelst helst skulle store sonen, då 2,5 år passera. Vi hade lyft bort alla ryggkuddarna i soffan och lagt dem i en stor hög i fåtöljen. I mörkret såg sonen högen i form av Mårran och hörde snarkningarna. Han har aldrig blivit så rädd varken före eller efter den gången. *skratt*. Mårran är den där stora svarta i Mumindalen. Hon som fryser ner allt hon passerar. Han var hemskt rädd för henne redan innan. Man fick bläddra förbi fort i den boken när vi läste. Det blev inte bättre efter den incidenten. Lilla raringen....

Nåväl så ska det väl inte bli igen. ;-)


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2118 skrivet: 2013.02.13 - 16:11:47 »

Ha ha!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2119 skrivet: 2013.02.13 - 16:20:38 »

ååååh vad skrattretande sööööööööt  :lmao:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2120 skrivet: 2013.02.14 - 00:32:09 »

 :lmao: nej men lille gosingen då! .. ja mörkret och fantasin kan verkligen spela en spratt ibland!  :laugh:

att lilltjejen vaknar mitt i natten måste ju vara väldigt jobbigt  :tongue_wag: speciellt om hon väcker er också!.. så att kampera samman med Mormor kan ju vara en tanke... elelr kanske samman med någon av hennes bröder skulle fungera?
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2121 skrivet: 2013.02.14 - 06:33:32 »

Inatt fick lillFian sova i sitt rum med mormor. När jag kom ner nu på morgonen sov mormor på soffan. *suck*  Hon blev väckt av mormors timmerstockar. Väckte därmed mormor som efter ytterligare en väckning flyttade ner till vardagsrummet. Där sover hon inte heller bra, så nu börjar hon prata om att flytta hem till syrran instället.
Då kommer syrrans sambo flytta över till soffan och morsan tar hans säng. Inte för att mor kräver det. Tvärt om. Och de bor i en etta med sovalkov.
Dessutom vill ju jag ha möjlighet att träffa morsan när jag är ledig från jobbet. Får snacka med Fia och se om hon har något förslag kanske. Hon är ju 11, så något konstruktivt borde jag ju kunna få ur henne. På dagtid i vaket tillstånd.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2122 skrivet: 2013.02.14 - 06:42:52 »

Extrasäng kanske kan lånas? Annars är de där tjocka luftmadrasserna supersköna. Hade en sån förut men kattfan kissade på den.

De brukar väl kallas luftsäng eller nåt annat fånigt? Kan fås billigt ivf.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2123 skrivet: 2013.02.14 - 07:31:35 »

Jo, några såna har vi. Problemet är inte sängar. Problemet är själva rumsligheten. Och att lillFian är så in i bängen natträdd just nu. Zzzz.... Och morsan vill inte vara till besvär, och jag vill att hon kan vara hos oss också. Och att få ungarna att vilja samsas lite. Det blir familjeråd ikväll. 


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2124 skrivet: 2013.02.14 - 07:39:55 »

Jaha, jag tänkte om soffan var obekväm kunde hon ju ha en madrass bredvid istället.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2125 skrivet: 2013.02.15 - 00:36:34 »

Låter lite småkämpigt. menjag hoppas att ni kom fram till något bra på Familjerådet!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2126 skrivet: 2013.02.15 - 06:58:00 »

Lillfian flyttade upp till oss igen. Pappan på madrassen och hon i vår säng. Det var lugnt inatt. Skönt!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2127 skrivet: 2013.02.15 - 07:40:41 »

bra lösning!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2128 skrivet: 2013.02.15 - 09:30:55 »

Kanske inte pappa tycker.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2129 skrivet: 2013.02.15 - 11:54:23 »

Om vi andra sover är han nog nöjd. Blir liksom mindre stök även dagtid då. Och madrassen är helt ok att ligga på. Lagom mjuk.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 140 141 [142] 143 144 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544