Har rätt gott om det ändå. Har fått ihop en 23 liter torkad svamp nu om jag räknat rätt. Plus det jag har i frysen. Har aldrig haft så många sorter förut. Det är jättekul! Nu vet jag inte hur jag ska förvarade svampen bara. Brukar ha i källarn, men då har jag ju inte snabb tillgång till att välja mellan sorterna.
Har en ny favorit också,
kamfingersvamp. Har plockat den förut men inte så mycket och har nog blandat den med annan svamp. Nu testade jag den för sig själv. Den var supergod, även om lite väl tuggig. Man får skära ner den i mindre bitar.
Den är pytteliten, vitgrå och ful. Men det kan växa hela mattor. Eftersom jag inte hittade så mycket annat tog jag och plockade av hela mattan, 4 potatispåsar. Vilken ryggknäckare det var! För att inte tala om eländet att rensa den.
Den är liten och spretig och halva skogen följer med upp. Fick stå och skölja varje liten ruska under kranen. Tog halva natten. Får skylla mig själv för den hade klarat sig fint på balkongen över natten, men är man i tagen så. 4 gurkburkar torkad blev det, så jag antar att det var värt det.