Det är mesigt att PLOCKA svamp. Som om de vore växter. Jag har gjort en svampräd, så det så.
Fick alla tre korgarna fulla, fast en är väldigt liten. Hade inte kunna bära mer ivf. Fick sätta ner dem var femtionde meter eller så på hemvägen.
Jag gick faktiskt lite vilse och sen började det skymma med en jäkla fart. Hade ju inte tänkt på att det blir mörkt en timme tidigare nu! Det var riktigt läskigt ett tag. Så pass att jag funderade på vilket som var mest pinsamt, att ringa 112 eller att leta rätt på numret till människorna där jag får ställa cykeln och be dem gå ut och tuta eller nåt. Och om jag borde göra det innan det blev heltmörkt, för då skulle jag ju inte kunna gå alls inne i skogen.
Helt slut blev jag, för jag försökte ju gå så fort som möjligt så jag skulle hinna ut innan det blev mörkt och inte ville jag slänga svampen heller. Sen blev jag smart och satt på trackingen på GPS appen så jag kunde se en liten irrande röd linje som växte åt rätt håll.
Det var faktiskt i gevens tid jag kom ut till stora stigen. Tar kanske en 2o minuter att gå till cykeln därifrån och när jag väl kom dit var det helt mörkt.