Har tänkt testa jättemånga gånger men det har aldrig blivit av. Ett odlingsblock med shiitake och ett med igelkottstaggsvamp ligger och väntar på att bli uthämtade hos DHL. Ska bli jättespännande!
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=33389&grp=1728961Väldigt osäker på hur det funkar, hur länge de ger svamp. På ett ställe läste jag att man kan få två skördar (med hur långt emellan?) och sen kan man plantera ut mycelet om man har möjlighet. Då kommer det väl som vanligt säsongsvis sen då. Har jag ju svårt att göra, men kul vore det ju med egen svampträdgård! Det är något jag skulle gilla!
Shiitake vet jag hur det smakar - gott! - men är hemskt nyfiken på igelkottstaggsvampen. Hummer, det låter det! Den finns visst i Sverige också men är väldigt sällsynt.
Ger blocken bra skörd ska jag nog göra om det bara det inte är för krångligt. Det var inte så dyrt. Att köpa shiitake på ICA är däremot jättedyrt.
Kanske har jag bara fått en delleverans, för det stod, och står fortfarande, att igelkotten inte kommer i lager förrän september.
Är det någon annan här som har provat och vet hur det funkar?