Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 15:32:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 179 180 [181] 182 183 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962318 gånger)
0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2700 skrivet: 2014.08.19 - 11:21:02 »

Jo jag har en bra husläkare men ibland tycker jag han är för "lätt" i att låta saker vara. Inte denna gång.

Sorla, jag tror inte längre en nerv är i kläm i ryggen, jo också men orsaken att den är i kläm är nog det viktigaste att försöka hitta. Jag har dock också ont i flera leder och muskler, armbågarna, handleden, höft, knä. Det är det som oroar mig mer egentligen...

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2701 skrivet: 2014.08.19 - 11:24:12 »

Fast det behöver inte vara själva leden som gör ont. Det kan vara muskelfästen, senfästen, nerver. Jag hade så ont i armbågarna så jag kunde knappt lyfta tekoppen, fick hålla armen i en konstig vinkel. Det var inte själva leden det var nåt fel på, men det kändes som det. Säger inte att det inte är det i ditt fall, bara att det inte behöver vara det för att det känns så.

Bra att de försöker utreda ivf. Hoppas den nya undersökningen ger besked, åtminstone vartåt det lutar. Alltid bättre att veta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2702 skrivet: 2014.08.19 - 13:16:21 »

Det är så lurigt det där. Min vänstra armbåge som jag opererade gör ofta ont när ja har burit tungt på axlarna. Dvs ryggsäck modell tyngre. Det tolkar jag som att felet inte ligger enbart i armbågen utan även någon nerv i axeln som kommer i kläm när jag bär. Jag har ofta ont ut i fingrarna också. Det vet jag att det kommer från nacken, där jag har mycket nervpåverkan. Men det är klart att man blir misstänksam när det hamnar på så många olika ställen smärtan. Jag hoppas det inte är artros du har fått.  :shake_head: Men det är definitivt bättre att veta. Om inte annat för att veta hur man kan göra själv för att försöka må lite bättre.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2703 skrivet: 2014.08.19 - 18:22:56 »

fick en interessant artikel av en kamrat nyss, tyvärr på holländska, om att artros egentligen är intolerans mot mat. Eller hur det nu hette. Det kan vara allt möjligt och är olika från person till person, vete och mjölkprodukter nämdes men även grönsaker ur gruppen potatis, tomat, paprika (vet inte hur dom heter hos er, dom är ju av samma familj) och litet andra saker.  Att det var därför det blev inflammationer i lederna och inte slitage av lederna.

jag vet inte men det lät som om det ligger något i det...

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2704 skrivet: 2014.08.23 - 08:03:48 »

blir så trött... såg att en viss dokter lagt ut sin videosnutt om hur man äter LCHF gratis så jag blev nyfiken för han har ju en hel drös med översättare nu. Men icke sa nicke, ingen textning. Och man når väldigt mycket mer människor om man textar  för inte alla kan förstå alla lika bra. Och så mycket jävla jobb är det inte.

Tänkte bli litet inspirerad igen för iaf på måndag bli striktare och mer fokuserad på maten igen.

Måndag börjar officielt hårda livet igen. Slut med semester till Linnea så vi kan börja med rutiner igen. Vi har börjat veckohandla och göra en veckomeny.

Jag insåg att jag nog äter för mycket till lunch, då sväller magen för mycket. Och sen var det jättegott med dadlar som jag köpt sist, riktiga osötade dadlar hade tänkt göra något i stil med paleobollar men dadlarna är slut redan :)

Nya doseringen av medicinen fungerar inte lika bra. den andra var "retard" den ger av medlet över en längre period. Den jag har nu fungerar för kort. Suck. Men tur jag ska till doktorn på måndag, då får jag väl tjata igen.

teckenspråkskör idag, 2 träningar kvar sen blir det uppträdaden. huuuuu :)
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2705 skrivet: 2014.08.23 - 08:39:50 »

Mmm dadlar är gott!  :biggrin1: Men mycket socker blir det....... Undrar om inte lactulosen kan användas som sötningmedel istället.... då håller de magen igång också.  :lol:

Jo får man väl en läkare inkörd på hur man funkar så kan det bli riktigt bra men man själv får vara bra på att betona det som är riktigt viktigt.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2706 skrivet: 2014.08.23 - 12:11:24 »

Var det färska dadlar? Såg det häromdagen, men jag köpte inte. Av snålhet faktiskt för jag minns inte om jag tyckte det var äckligt. Är inte så förtjust i sånda där torkade juldadlar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2707 skrivet: 2014.08.24 - 11:21:24 »

det var torkade juldadlar men dom var mjuka och inte söta. normala torkade juldadlar är eeeh med glukossirap och dom blir då sega då . dom här var alltså inte sega.

Men jag får inte köpa nya.

Inte heller chips när dom är slut.

Vattenmelonen ska ätas upp idag och sen imorgon blir det hårda dag. Får nästan ångest av mig själv.. suck!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2708 skrivet: 2014.08.24 - 11:37:26 »

Menar du att de sötar dadlar? :huuh:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2709 skrivet: 2014.08.24 - 11:47:59 »

yep det visste inge jag men jag babblade med en försäljare förra veckan om det. Det är billigare att söta innan torkning för då håller dom längre. Sockret konserverar ju. Dom som han sålde mig var såna som sportare gärna äter (sa han) och osötade, det märktes för dom var inte så där klibbiga. Jo litet förstås men även mycket mjukare.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2710 skrivet: 2014.08.24 - 12:22:28 »

Men dadlar är ju äckelsöta ändå! Står det inte på dem om de är sötade? Eller är det lösvikt?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2711 skrivet: 2014.08.24 - 12:46:03 »

inte lösvikt och dom var inte äckelsöta det var en liten låda...  men måste stå på om det är glukos i. Lösvikt är svårare att se då!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2712 skrivet: 2014.08.25 - 17:47:44 »

Okej, jag har fått en "diagnos"...  fibro!  förmodligen men den ska inte utredas mer för så häftigt har jag det inte. Jag blev undersökt och mina leder är okej men just där muskelfästet är gör det ONT! Doktorn förmodar fibromyalgia iallafall.

Nu fick jag samma smärtstillande till natten igen, diclofenac retard, för dom vanliga fungerar inte tillräckligt länge på natten, då vaknar jag kl 3 med ont igen. Detta ska jag prova en månad och sen se hur jag mår. Säkert kommer jag att må bättre om jag får bättre sömn också.  Och då tror jag min kropp blir avstressad så den släpper vikt igen  :)

Även om det är litet dubbelt.. jag är glad jag blev tagen på allvar. Och hade ont på så många ställen han inte kunde  ignorera det :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2713 skrivet: 2014.08.25 - 18:00:53 »

Ja, det är väl både bra och dåligt. Jätteskönt att det inte var lederna, men taskigt att, som din läkare sa, den diagnosen sätter P för vidare utredningar. Och det är ju en slaskdiagnos.

Jag tror jag också kunde ha fått den om jag gnällt lite mer om värk, men jag nämnde det väl bara i förbigående eftersom andra problem kändes viktigare. Hur som försvann det med kostförändringen. Men det tåget har ju gått för dig.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2714 skrivet: 2014.08.25 - 19:10:53 »

Både ja och nej. 

jag sov betydligt bättre när jag började med LCHF och dom första åren. Sen förra året, när Jan försvann har det blivit värre. Säkert äter jag inte så helt okej längre  -och för mycket tror jag- men det är som en ond spiral. Ont-äter mer-sover dåligare- trött-mer ont osv. Om jag kan bryta denna spiral genom att bli mindre trött blir kroppen kanske något bättre också. jag har aldrig klagat så mycket över smärtan hade säkert kunnat få en diagnos tidigare men  liksom inte värt det... än. Nu verkar jag behöva det.
Loggat

Sidor: 1 ... 179 180 [181] 182 183 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544