räkchips

<< < (2/4) > >>

hemul:
Det är nästan ren stärkelse.

Jo, jag tror det är svårt att få någonting likt chips utan att det ÄR chips. Men du kan väl prova med äggvita om du tror det skulle funka.

Corny:
Ostchips har det ju varit tal om här på forumet, så det testade jag. Inte smakade det direkt chips, men sältan som man ju är ute efter, fanns definitivt! Jättegott var det också!  :dribble:  Kanske skulle du kunna testa med att mixa ihop räkor till en smet i matberedare, tillsätta lite finriven ost och kanske också lite äggula eller äggvita, och sedan slänga in i ugnen. Jag har inte testat själv, men jag tror att det skulle funka.

Tina:
Jag hittade ett paket i skafferiet av de där geléklumparna och det var tyvärr massor med kolisar. Corny, du får rapportera om dina försök.

Corny:
Men jag är inte så förtjust i räkchips... :cry: Fast räkor är smarre! Jag ville bara försöka hjälpa Idalinda, eftersom hon uppenbarligen tycker att det är jättegott! Kryddor måste man såklart ha också. Räkchips har ju ganska så speciell smak. Kan tänka mig att lite chilli och cayennepeppar är bra.

skogsstjrna:
Idalinda, har du provat än?  :inlove:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida