Trött
skogsstjrna:
Bra skrivet, hemulen! :clapping:
Jag tror att det är så här: för att (speciellt) nybörjare ska förstå, så generaliserar men och ger tillåtna/förbjudna listan som en lathund att hålla sig till. Det blir enkelt, man slipper räkna. Så har jag också beskrivit det för folk som frågar.
Sen har det där urartat litegrann och vissa har tagit till sig denna lista som en bibel, och blir helt lutherska i att följa den helt utan avsteg.
Självklart kan man med hemulsk måtta äta mindre mängder av alla kolhydratrika ämnen, men då måste man börja räkna och hålla mycket god koll på sig själv.
Det är just där jag själv ofta slinter. Jag äter aldrig helt förkastliga livsmedel (typ godissvullanden), men såna där som innehåller lite mycket kolhydrater (vissa grönsaker, ostkaka, nötter) kan jag utan att själv vara medveten om det äta mer och mer av, så jag börjar slira iväg åt fel håll. Just nu har jag börjat en sån åtstramningsperiod. :guns:
hemul:
Jag tycker det är rätt lätt, men jag äter ju också förhållandevis "mycket" kolhydrater. Det är ju så att man egentligen äter ungefär samma saker för det mesta. Man lär sig hur mycket man ska ta av det man äter mer eller mindre dagligen. Om man vill ha nåt annat också så får man äte lite mindre av det "vanliga". Själv räknar jag i potätenheter. :bg:
hemul:
Citat från: hemul skrivet 2009.01.26 - 21:43:46
Själv räknar jag i potätenheter. :bg:
Potentäter kallar jag dem. :crazy:
Hovan:
Det har jag också precis börjat med :boxing: men tänk vad mycket gott det finns. :tongue: :tongue: :lol1: :yay:
När det gäller lchf får man utgå efter sin egen kropp, sin egen motivation och sitt eget sätt att göra detta på. Det finns ingen mall till det utan det är olika för olika personer det måste man komma ihåg.
Jaja Hemul är ju Hemul med allt det vill säga :lick: :lick:
malba:
Håller med, äter så här för att min kropp mår bättre av det. Har svårt för de "experter" som säger att -"så kan man inte äta, för jag har provat och jag mådde jättedåligt". Men vi måste väl få välja själva? Jag försöker aldrig tvinga någon att äta mer eller mindre kolhydrater än vad jag gör, men om de frågar förklarar jag hur jag mådde och hur fort det gick över med rätt kost.
/Malba
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida