Trött

(1/9) > >>

Tina:
Mitt första inlägg här på forumet. Blev medlem idag efter tips från Skogsstjärna. Vi har idag också premiärätit vår första LCHF-måltid. Men nu sitter vi som 2 trötta soffpotatisar. Blev proppmätt och orkar nu inte göra någonting. Är det vanligt symptom, går det över?

hemul:
Hej Tina!  :wave:

Ja, det är jättevanligt. Man kan må skit i början. Är lite olika vilka problem man får. En del får inga alls. Trötthet, huvudvärk, dåligt flås och att man blir korkad är vanligt. Det går över.  :whink:

Tycker du det känns jobbigt så trappa ner på kolisarna under några veckor istället för att tvärsluta. Jag tror öht att det är bättre att göra så. Jag gjorde inte det, men hade jag vetat då vad jag vet idag så hade jag gjort det.  :crazy:

idalinda:
välkommen Tina!  :smile:

Jag startade med den långsamma metoden över 2 år sedan och hade inga problem med konstigheterna.
Jag slutade med potatis, pasta, ris och bröd rätt tvärt, men hade frukt på schemat under en månad.
Sedan slutade jag med frukt också och utökade fettmängden ännu mer.
Jag hade en träningsuppehåll just då, men efter ett år började jag träna aktivt igen ( 3-5 gg / veckan med kondition och styrka)
och även träningen fungerade bra. Inga extra kolhydrater och jag var inte vrålhungrig efter träningen heller .

så lyssna på kroppen, om ni väljer den snabba omställningen , då är det bara att stå ut några dagar- ett par veckor.

Tina:
Verkar vara en väg för mig att trappa ner istället för att sluta tvärt. Annars funkar det över förväntan, flåset är lika dåligt som vanligt  :lol:

hemul:
Vänta du bara!  :laugh:

Jag TÄNKTE trappa ner, men mådde finemang första dan på ganska lite kolisar, skippade t.o.m. min kvällsranson. Nästa dag åt jag ännu mindre och allt var prima. Så jag tog bort allt. Efter några dar kom eländet, men då ville jag inte förlora den tid jag redan lagt ner, så jag fortsatte. Dumt. Det är visst vanligt att man mår hyfsat de första dagarna. Kroppen har väl lager att ta av antar jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida