Trött

<< < (4/9) > >>

hemul:
Tack. Jag vill inte försöka övertyga nån om det ena eller andra. Tvärtom, jag tycker alla ska skaffa sig information och tänka själva.

Citat från: MiaP skrivet 2009.01.22 - 22:32:26

:plant_smack:

Är det moroten som anfaller? Eller kanske potäten?  :lmao:

MiaP:
Moroten så klart. :angrywife: :ignore:

hemul:
Jag ville bara tillägga en sak. Ibland tycker jag inte folk tänker alls. Jag minns nåt tjafs på KiF där nån verkligen inte hade fattat att det är mängden kolgydrat det hänger på. Hon tyckte en köpt korv med 5 g tillsatt socker per 100 g var helt OK, men förstod inte alls att äta 95 g kött och 1 tsk socker är samma sak.  :huh:

Jag tycker det där blir så fånigt. Att äta färdiga produkter med tillsatt socker eller stärkelse, det går bra det. Men att tillsatta en nypa socker i en efterrätt eller 1/2 tsk mjöl i en redning, det är döden i grytan direkt. Det är ingen rim och reson liksom. Den hemlagade rätten med rena råvaror och utan en massa E-nummer måste ju under alla omständigheter vara bättre om man förutsätter att kolhydratmängden är samma.  :clubhead:

MiaP:
Det är precis så jag tänker också. Men en del verkar ha slutat tänka själva när de börjar med LCHF. Det är ju det totala antalet kolisar etc som man ska titta på. Jag får ofta kommentarer i matbloggen om jag skrivit 1 tsk socker t ex. Men jag brukar ändra till en knivsudd stevia i stället. Men ibland glömmer man att ändra och du kan ge dig på att det kommer kommentarer genast. :ignore: :so_mad:

hemul:
Det var skönt att höra!  :smooch: Jag trodde nästan jag var på väg att bli paranoid ett tag. :crazy:

Det var ju också så förut att inget fick ifrågasättas. Man kände det liksom i luften även om det inte sas rakt ut. Jag höll mig i stort sett ifrån bloggar och forum i nästan ett år. Nu har jag börjat läsa en del igen och jag tycker det är mycket positivt att detta verkar ha lättats upp nu.  :wave:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida