Flytande margarin
miar70:
:smile: KRAM tillbaka, kristinas!
Och tack, vira, för välkomnandet!
Och tack hemul för tipset om hemsyrad grädde! Låter skitsmart, ju :thumbsup:
Lingonsylten gör vi redan själv, men visst kan man dra in ännu mer på sockret...
När ni äter turkisk yoghurt, vad äter ni till den då? Jag använder det mycket i matlagning (såser, dressingar osv...) men inte till frukost.
miar70:
Citat från: Fjällmor skrivet 2008.12.11 - 12:58:32
Om du vill kan jag posta lite läsning...?
:smile:
Jatack :worshippy: fjällan! Bring it on!
idalinda:
Såg du min inlägg som hamnade sist i sidan 1. ( kommentarer till träning och tonåringar ...)
Jag använder Meze-yogurt istället för turkiskt . Till den tar jag lite bär ( alla bär är goda till det, men vinbär passar väldigt bra )
Du har väl testat Fjällmors glass ? Så gott ! ( jag använder lite socker och stevia )
Senast använde vi vaniljglassen som vanilsås istället, den hann aldrig till frysen ... :redface:
miar70:
OJ, jag hade missat ditt inlägg, idalinda :redface:
Citat från: idalinda skrivet 2008.12.11 - 10:59:06
Hej Mia70! Välkommen :flowers:!
Läs på du i lugn o ro, att tänka om tar sin tid.
När du börjar smörsteka mat kommer du att märka en stor skildnad på smaken, det gjorde vi i alla fall.
Jag har två tonåringar och en nästan sådan ( 11, 14 , 16 år) alla har fått finna sig i att man äter LCHF här i huset.
De äter naturligtvis skolmat, men försöker så gott det går välja protein och grönsaker och minimera kolisar.
Vi gottar ofta med pannkaka, vofflor och egen gräddglass här hemma, så de saknar inte så mycket.
Om man frågar mina barn vad de önskar så är det finncrisp och creambonjour och det får dom ibland.
Godis på fredag och hemulbröd så ofta någon hinner baka.
Allt löser sig under närmaste veckorna ska du se!
Vad skönt med en till tonårsmamma som får det att funka! Min "plan" är att äta den mat vi äter nu (vi äter rätt bra mat, lagad från grunden, oftast...) men ska absolut byta ut margarinet mot smör! Gjorde det redan idag, faktiskt, när vi stekte lunchäggen. Mums!
Det jag tänker att vi som väljer att lchf:a i vår familj helt enkelt själva hoppar över kolisarna...
Jag vet att om jag börjar krångla till det och laga olika rätter så blir det bara blaj till slut, så den fällan vill jag inte hamna i IGEN :shake_head:
Jag är så tacksam för alla fina tips!
hemul:
Låter som en smart plan, tycker jag. Så skulle nog jag också göra om jag hade familj.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida