Flytande margarin

<< < (4/7) > >>

Fjällmor:
miar70, du ska verkligen ta dig tid att fråga fråga fråga, och läsa i lugn och ro.
Då hittar du det som passar er!

Om du vill kan jag posta lite läsning...?

:smile:

kristinas:
:wave: Och jag vill bara kramas lite med Miar70 :inlove:

kiki

Vira:
Välkommen miar70 :wave:
Fråga på så mycket du kan och vill

:bearhug:

hemul:
Nåja, han kör ju stenhårt på kolisar under tävling och han äter väl bröd och sånt annars också.

Back in Sweden, I’ve actually written a cookbook so I’m big on eating naturally and sound. With that said, during days like Ultraman it is all about getting in the calories, fluids and electrolytes. I had problems on day 1 because I had some raisin bread during my breakfast and I should have known better and remembered that dried fruits digest poorly. So all during my bike I kept throwing up a lot of what I drank together with the better parts of my fluids. It didn’t help at all! During that day I drank Infinit, a high-performing electrolyte drink with both ample minerals and salts as well as good carbo/protein combo. It’s tailor made to fit every person individually. Once I hit the final hours I turn to Coke, Dr Pepper and Red Bull. Same thing for day 2 and 3 with a Swedish recovery bar being the only thing I ate during stage 2 as I normally never eat during any kind of race, only drink.

Between stages I ate non-stop; Recovery drinks, rice pudding, bananas, Clif-bars, candy, chips, water, cookies and some normal meals like Thai food after the first day and fresh fish and mashed potatoes after day 2. My appetite was great all through out and I didn’t have any of that bloating that sometimes occurs during massive physical activity. Except for on the bike during the first day, but I know why that happened.

Now after the race I’m so sick of anything sweet that I’m "de-toxing" myself, just trying to balance things out with some fresh foods and getting back into a natural way of eating.
http://www.slowtwitch.com/Interview/Jonas_Colting_and_the_Soul_of_Ultraman_Hawaii_141.html

hemul:
Citat från: miar70 skrivet 2008.12.11 - 08:07:12

Och vad bra att du flyttade tråden, hemul

Det var inte jag! Jag har inget gjort!  :sosad:

Citat

En till dum fråga då: vad är hemsyrad grädde?
Gör man buslätt! Fetare, godare, tjockare och billigare än crème fraiche. Det är praktiskt också att inte behöva köpa flera sorter. Förlänger livet på grädden. Har man köpt för mycket och tror en grädde ska bli dålig så syrar man den bara.  Testa! :thumbsup:

Citat

Om man, som flera av mina barn, vill äta fil på morgonen, och få den sötare, hur gör ni då? Nu äter de gärna lingonsylt i (hemgjord, men det är ju rätt mycket socker i  :rolleyes: ) är det okej med äppelmos istället? Eller har ni andra smarta tips?
Du får göra egen sylt med bara lite socker. Om man styckfryser lingon kan man göra rårörd sylt vartefter. Du får väl vänja dem av med det gradvis. Kanske det går att gå över till lite färska bär/färsk frukt i filen? Får det nåt rejält före filen vill de nog inte ha så mycket heller. Eller varför inte servera filen i glas som dryck till omeletten eller vad de nu får?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida