Dålig av kyckling el sallad?
<< < (4/6) > >>
Levis:
I mitt fall hände det när jag var gravid. Det är ett välkänt faktum att tarmarna av någon anledning arbetar långsammare när man är gravid. Mina stannade helt och hållet....

Jag fick fruktansvärt ont i magen samtidigt som jag hade förstoppning som jag inte fått ordning på på två veckor (jag tänker aldrig mer äta katrinplommon!!!). Kom in till sjukhuset akut och de förstod att jag hade himla ont, men fattade inte varifrån det kom. Till saken hör att jag oxå hade foglossning, och på grund av den hade jag rört mej för lite och fått ryggont på köpet. Dessutom hade värkarbetet satt igång utan att jag märkte något, eftersom det inte gjort alls lika ont som allt det andra. Läkarna tryckte och klämde överallt runt magen och ryggen, och jag sa aj mest hela tiden. De misstänkte allt möjligt som det kunde vara fel på, njurarna, gallan och jag vet inte vad dom räknade upp. Jag sa att det nog hänger ihop med förstoppningen(eftersom jag känt samma smärta men i lägre grad varje gång jag blivit skitnödig i samband med mens under flera års tid) , men den kopplingen kunde de inte göra.
Det slutade med att jag sövdes för ett akutsnitt 5 veckor förtidigt, och de gick igenom varenda organ i bukhålan på mej, och konstaterade att jag hade fått en inflammation i början på tjocktarmen. Det blev dubbla antibiotikakurer på en gång, och jag låg på dropp ett par dar och sen flytande kost ett par dar följt av sk skonkost ett par dagar för att magen skulle hinna läka en del, och bokstavligt talat göra sej av med skiten...

Det var i samband med uppföljningen av den pärsen som jag gick igenom både kontraströntgen och koloskopin.  Har fortfarande en liten förträngning i tarmen just där, och den är inte lika böjlig där, men det har funkat rätt bra ändå. Har varit rädd varje gång magen känts trög sedan dess, känt att tarmen varit känsligare än innan, men sedan jag började med LCHF har jag inte haft något som helst problem, varken med trög mage eller smärta!
Jag är ganska så säker på att jag hade sluppit allt detta om jag hade ätit LCHF under graviditeten, men då hade jag inte ens hört talas om det.
hemul:
Hua, det där lät inte roligt.  :max-shock:

Citat

Jag är ganska så säker på att jag hade sluppit allt detta om jag hade ätit LCHF under graviditeten, men då hade jag inte ens hört talas om det.

Är jag den enda i hela världen som fått problem med magen EFTER att ha börjat äta LCHF?  :cry:

Det där med inflammation var intressant. Jag har ju tidigare haft en massa inflammatoriska tillstånd (oklara). Kan det ha satt sig på tarmarna? Personligen tror jag ju att detta med laktosintolerans också är sekundärt. Till skillnad från sjukvården så tror jag att när flera saker händer samtidigt eller slag i slag, så är det troligt att de har ett samband.  :whistle:
pitch:
Fettdiarré har jag haft sedan jag började med LCHF. Jag hade problem med magen innan dess också men då även med en hel del gaser...vilka explosioner  :lol:
Det enda sättet jag kommit på att lindra besvären med är att hitta en balans...Hmmmmm...det lät ju jävligt flummigt...
Jag har upptäckt att vitkål (rå iaf) har en viss "uppsugande" effekt på skiten. Det går förmodligen bra med liknande fiberrika produkter om man nu tål dem.
En annan "torkmetod" är att dricka rödvin...kan iofs vara svårt att hävda sin rätt att lulla runt berusad på jobbet bara för att få fason på magen  :whink:
hemul:
Nu verkar jag tåla fett igen och kanske även grädde. Idag hade jag det första normala toabesöket sedan i april. Blir inte klok på detta.  :smack_head:
Corny:
Jag kommer in extremt sent i många trådar jag tycker är intressanta, pga att jag är ny på forumet. Vill bara säga att man kan råka ut för matallergi "helt plötsligt". Man kan alltså helt plötsligt visa symptom på kycklingallergi, utan att man har vetat om det innan. Det är också ett ganska så ovanligt besvär, då de flesta tål kyckling. För egen del, har jag bara träffat en enda människa som är allergisk mot kyckling.

Vad gäller fettkänslighet, tror jag att vissa människor (däribland jag själv), mår bättre av att ha ganska så lite, men bra fett i kosten. Alltså inga hemska lightprodukter, och heller ingen fabriksmat med en massa tillsatser. För det är också extremt dåligt för magen (och resten av kroppen). Och där är väl LCHF-kosten helt ypperlig? Det mesta som lagas till är ren mat utan tillsatser. Är det så att man mår lite dåligt av fett, kan man ju dra ner på det.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida