Dålig av kyckling el sallad?
(1/6) > >>
Ahyla:
Idag var det andra gången jag blivit dålig i magen efter att ha ätit kyckling.
Första gången var för en vecka sen då jag köpte en färdiggryllad kyckling (bad i know
men jag tog iaf av skinnet). och så var det idag, jag hade stekt 4 kycklinglårfileer i smör
och till det hade jag lite ruccolasallad.
Efter några timmar fick jag diarre som bara rann ur mig och den var dessutom grönfärgad  :blink:
hur kan den ha blivit det? beror det på salladen? jag är alltid annars grymt stabil i magen nu
de senaste 2 månaderna, utom när jag ätit just kyckling. Köttet har varit både
färskt och genomstekt. kan det va så att jagi nte tåler kyckling?? har alltid kunnat äta det förr  :cry:
hemul:
Jag fick ju också diarré när jag ätit kyckling. Fin Bosarpskyckling, fast den hade legat i frysen länge. Jag trodde ju då att det var kycklingen så jag slängde allt. Men det var nog inte så för besvären har fortsatt.  :confused3:

Jag måste vara den enda personen någonsin sån fått magproblem efter att ha börjat äta LCHF!  :cry:
hemul:
Det kan ju ha varit salladen för dig. Det händer ju att det är otäcka bakterier på sallad.
Ahyla:
Sån otur vi har med kyckling  :cry: hade jag bara haft en vettig ugn hade jag gjort kalkon istället.
Kyckling är ju galet gott men kalkon är ett stort snäpp bättre.
har du mkt problem??
Jag blev genast bättre efter att jag varit på toa, kände ingenting i magen heller mer än att jag
blev nödig så jag gick ju på toa, men det kändes ju bara som om jag hade kissat - var först när jag titta i toan
som jag såg det, så jag märkte verkligen inte av det, jättekonstigt.
har varit lite uppstoppad efteråt dock men det brukar jag bli efter diarre.

och jo det finns vissa bakterier som kan överleva i frysen, kan inte så mkt om det där dock men dom finns
men kommer inte ihåg hur de utvecklas eller hur det nu var eller i vilken temperatur de dog osv.
hemul:
Jag hade rätt mycket problem innan jag kom på den hemska sanning - att jag inte tål alltför mycket fett längre. Man har ju hört talas om fettdiarréer och nu tror jag det var det jag hade. När jag skar ner på fettet så försvann diarréerna, men jag är fortfarande inte helt normal i magen.

Slutade ävan ta de få tillskott jag tar. Glömde dem ett par dagar och då slog det mig att det kanske är nåt i dem som orsakar det.

Vete fan vad jag ska äta. Kan ju inte gå tillbaks till kolisdieten heller.

Man undrar ju. Det är ju så många som berättat om sina dåliga magar och hur de blivit bra på kosten. Jag utvecklar både laktosinolerans och inte tål jag fett som förr heller, jag.  :cry:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida