Picard har öppnat i ett köpcentrum nära mig. Jag tror vi har pratat om dem förut, den franska kedjan med lyxig fryst mat. Jag har ivf varit nyfiken på dem.
Allt såg otroligt fräscht och gott ut och priserna var inte farliga med tanke på de ofta lyxiga råvarorna. Lite besviken är jag dock, för jag trodde de även skulle ha råvaror, men i princip allt verkar vara förberett på något sätt. En grönsaksblandning som såg väldigt aptitlig ut var redan ångkokt. Någon sorts fågel som uppenbarligen var rå var redan fylld med gåsleverpastej (!), något annat rått kött var redan panerat o.s.v.
Ska titta mer ordentligt när jag har bättre med tid (hade lämnat jycken i en annan affär för att kunna gå in och kika), men jag tror ju inte jag kommer att bli någon storkund. Men för dem som är hänvisade till hämtmat eller utelunch på jobbet så tror jag att det går att hitta saker som bara är att värma, även om det mesta verkar kräva viss tillagning.
Det står väldigt tydligt vad det innehåller, tillagningstid o.s.v. Som jag uppfattat det är det riktiga grejer i och inga tillsatser. T.ex. detta skulla jag gärna äta.
http://www.picard.se/4-kalvrulader.htmlFast jag förstår inte riktigt finessen eftersom det ändå tar en halvtimme att tillreda.