Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:18:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433911 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #990 skrivet: 2015.08.11 - 01:08:49 »

Usch! Det fattar man ju att det är en jäkla kraft i en så tung boll som kommer farande!

Har du varit på ny snörbehandling? Du borde gå på det ofta eftersom det hjälper så bra!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #991 skrivet: 2015.08.11 - 11:04:44 »

Jag har gått någon gång till efteråt när jag har upplevt behov av det. Men det är mindre och mindre behov av naprapater och andra nu, vartefter jag blir starkare och mår bättre.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #992 skrivet: 2015.08.11 - 13:16:33 »

Men när började du må bättre? I början på sommarn hade du ju problem med migränen ofta ju. Hänger inte med nu.
Loggat

Sorla

« Svara #993 skrivet: 2015.08.11 - 14:24:27 »

Jag försökte dra ner betablockerarna och det funkade inte. Blev mer migrän av det. Samtidigt som jag ökade cykeldoserna. Och låg i slutet av en botoxpåfyllning. Därav en sämre vår. Plus kanske att det var nytt jobb, nya rutiner, lite spänning osv. Tror det var förrförra sensommaren/hösten jag tog bort gluten helt. Jo, så var det. Och då blev jag markant mycket bättre. Men det är flera år sedan första Redcorden. Det måste ha varit innan blindtarmen ju. Så min positiva spiral har hållit på några år, med lite bakslag emellanåt.

Ursäkta Ary, för kapningen av din tråd.  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #994 skrivet: 2015.08.13 - 06:31:10 »

Inga problem.  :bg: Intressant läsning.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #995 skrivet: 2015.08.13 - 13:04:26 »

Men fan, ska du vara tvungen att fortsätta med betablockerare! Vad trist.
Loggat

Sorla

« Svara #996 skrivet: 2015.08.13 - 14:19:35 »

Ja, det är drygt.  :glare:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #997 skrivet: 2015.08.13 - 21:56:10 »

Har en ennan bekant som håller på att trappa ner. Han har ätit dem i åratal mot Asberger eller ADHD eller vad fan det var. Visade sig att det var alldeles fel och att det fanns annan medicin han kunde äta som inte hade den här effekten på pulsen och potensen. Rätt ung kille så... Han turfar han med och säger att han är mycket snabbare på cykeln nu.
Loggat

Sorla

« Svara #998 skrivet: 2015.08.14 - 11:48:25 »

Jag tor jag har kroppsegna betablockerare. Har inte lyckats bli riktigt anfådd en enda gång på cykeln. Det är alltid musklerna som säger ifrån. Ändå är jag uthållig och får inte ont efter och så. Fattar inte. Långsam är jag ju också, men jag tycker att t.ex. i en brant uppförsbacke borde jag kunna bli anfådd. Klart jag andas snabbare, men aldrig värre än att jag skulle kunna prata ganska obehindrat, tror jag.

Förra vändan jag cyklade, i början av sjukdomen alltså, trodde jag att det var att cykla så fort som möjligt som gällde, som byggde kondition och brände fett bäst. Så jag remmade på och hade häftig andning hela tiden, så där så man står och flåsar ett tag efter att man stannat. Så jag har kunnat.

Detta skrev jag, hemul, av misstag och inte stackars Sorla.  :redface:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #999 skrivet: 2015.08.22 - 10:06:56 »

Hjälp. Var såg jag recept på bananpannkakor utan vetemjöl? Inte för att jag har några bananer. Får väl gå ner och handla i värsta fall..  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1000 skrivet: 2015.08.22 - 10:45:14 »

Men fan också! Nu har jag skrivit i Sorlas inlägg igen!  :sosad:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1001 skrivet: 2015.08.22 - 10:49:57 »

Hjälp. Var såg jag recept på bananpannkakor utan vetemjöl? Inte för att jag har några bananer. Får väl gå ner och handla i värsta fall..  :bg:

Det var Sorla som sa hur man gjorde, alldeles nyligen. Men hon och jag måste ha stavat det fel, för nu hittar jag bara det här som har mindre banan och ingen husk som det var i Sorlas.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1997.msg61759.html#msg61759
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1002 skrivet: 2015.08.22 - 10:53:39 »

Här! I banantråden så klart! Och vad dum jag är. Vi sa pannkaka inte pannkakor som jag sökte på. :lol:

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,4006.msg79461.html#msg79461
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1003 skrivet: 2015.08.22 - 12:16:58 »

Tack då ska jag jämföra recepten.  :rose: Har nu inhandlat 2 stycken eko bananer och vaniljpulver.

Nästa fråga: Smakar eko bananer godare eller är det "bara" mindre bekämpningsmedel i?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1004 skrivet: 2015.08.22 - 13:06:52 »

Många tycker de är godare, men jag tyckte inte det var nån större skillnad när jag började köpa den. Har köpte enbart eko sedan flera år, så har inga aktuella erfarenheter. Väljer banan som frukt för att det i princip den enda som inte har ett så stort påslag för eko, bara någon krona ju och ibland inte ens det. Gott är det med, men mitt bananberoende kommer sig nog mest av att jag ätit det väldigt ofta de senaste åren.

För övrigt ber jag att få påminna om att sökfunktionen här på forumet faktiskt är excellent. Bara man söker på rätt ord så.  :tongue:
Loggat

Sidor: 1 ... 65 66 [67] 68 69 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544