95.9 kg idag. 2.1 kg ner sen igår! Helt sjukt. Jag vägde mig flera gånger igår och det blev 98 varje gång.
Oj! Hihihi! Vilken kul överraskning! :)
Ealina, nu kapar jag lite Hemultråden och pratar med dig!
Skönt att känna igen någon på matvägen.
Jag läser just nu allt jag hittar om paleo-mat och även mycket raw-food och funderar massor.
Vi kommer nog landa som familj, någonstans mellan paleo och raw i slutändan.
Jag måste bara låta bli att säga det till våran minsting ( snart 15 år).
Han skulle kunna leva på allehanda kött och råmjölk.
Jo, även jag landar nog nånstans där vid paleo/rawfood tror jag. Så länge man inte pratar om det så brukar de gå med på det, de andra i familjen? ;) Här kämpar ja fortfarande med att få min man att acceptera det som han kallar min "konstiga mat" och han säger ofta att han vill ha "vanlig mat" men kan inte precisera vad som menas med "vanlig mat". Så det sitter nog mest i hans huvud, eftersom jag pratar så mycket, haha.
Ealina
Har du några %fördelning med 30- metoden? Jag är mycket intresserad hur det fördelas mellan olika koster.
Jag ligger nog närmast paleo-lchf men har inte än kunnat ta bort mjölkpr. Men om man skärper sig 30 dgr och som du gjorrde, la till smör efteråt, hade det varit helt ok.
Jag blir inte mätt på mycket grönsaker utan fett, däremot bananer skulle sitta bra!
Frågan för mej är hur mycket fett får man äta med din metod?
Tja, jag brukar äta runt 2000kcal om dagen tror jag. Hamnar nog på ungefär 100g protein, nästan dubbelt så mycket fett, och går typ aldrig över 100g kolhydrater. Jag räknade ut gårdagens intag och energifördelningen blev följande: 23% P, 11% KH och 66% F. En annan dag hamnade jag på 17% P, 11% KH och 72%, och en annan 20% P, 18% KH och 61% F. Sistnämnda dag innehöll utöver middagarna även banan och torkad frukt och dadlar och cashews :)
Mängden fett är väl vanlig fettmängd inom lchfkretsar, känns det som. I alla fall nu när jag äter smör, haha. Utan smör hamnar jag nog inte riiiktigt så högt, men då verkar jag få ett nötsmörsberoende vilket kanske är min kropps signaler på att vilja öka fettet? ;)
Men det gär inte att äta
och behålla sin fettmängd. Det är en skiljelinje mellan bananer och smör
Vegetariska oljor har jag aldrig använt i matlagning.Kan det vara gott? Nu har jag kört med lchf i en vecka på grund av en större putande mage. Men min magen är inte med på det. Jag klarar fortfarande inte av lchfs fettandel.
Förmodligen ligger jag mer åt paleo(inga mjölkpr)
Det finns ett läge hos mej som jag inte kommit underfund med, balansen mellan fett och kolh.. och vilket fett jag ska äta.
Nej, det är lurigt att hitta den där fett-kolhydratsbalansen! Jag vet inte om jag riktigt hittat min heller ännu.. Vilka fetter, det har jag fattat. Och jag äter banan ofta! Gärna som banangröt eller bananäggröra eller på mandelsmör.. Mmm..
Sorry, hemulen, för långt ot-inlägg..