Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 00:24:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434009 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #270 skrivet: 2013.08.19 - 15:40:16 »

Härligt! Läste något kul på fejan, 8 av 10 kvinnor har celluiter, varför ska de 2 som inte har det vara normen  :lol: Ja alltså tittar man sig omkring är de flesta kvinnor lite runda så varför ska de trådsmala vara idealet. Var nöjd med din viktnedgång.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #271 skrivet: 2013.08.21 - 10:51:22 »

Veckovägning 19

Veckans resultat: - 1,0 kg
Nu: 84,0 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -9,8 kg kg
Totalt från maxvikt (106kg, 151012): -22 kg

Tack Hemulen och Tina. Ja bmi stämmer ju ganska bra på just mig bortsett från att jag tror att bmi 19 skulle vara alldeles flr lite på mig. nu heter det ju att det inte finns något som heter kraftig benstomme men jag vet iaf att jag inte har klen benstomme.  :whink: Jämför man mina handled mot klena kvinnors har jag väldigt stora ben i jämförelse.
Hehe då får jag räknas som den 80 % normen som har celluliter.  :lmao:

Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #272 skrivet: 2013.08.21 - 11:15:27 »

Jösses amalia! Fettet flyter ju av dig!  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #273 skrivet: 2013.08.21 - 11:53:25 »

Jag heter ju inte Amalia heller.  :flirting: Ja men denna tiden på månaden är ju då jag oftast går ner, lingonveckan, hela resten av månaden tenderar jag att stå rätt stilla. Sedan kör jag med olika 5:2 varianter eller 4:2 med 1000 kcal. 2 måltider bacon och ägg med smör gör att jag slipper gå hungrig. En måltid om dagen har jag bestämt mig för stt sluta med, 2 måltider och 1000 kcal får bli ett minimum. Sedan stod jag ju still rätt länge och vilade... så kroppen hade väl samlat nya krafter.
Huden på mina lår ,där mycket av övervikten samlats, har dock blivit alldeles skrynklig....  :worried:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #274 skrivet: 2013.08.21 - 12:56:27 »

Det där är nästan fusk! :goggle:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #275 skrivet: 2013.08.21 - 13:36:04 »

Fusk att äta ägg och bacon!?!  :max-shock: Fusk att äta 5:2/4:2 (jo jag vet att det egentligen är 7 dagar i en vecka lol, hur förklarar man annars 2 dagar normalt följt av en dag med en viss kalorirestriktion?) med 1000 kcal?  :lol: Nja det känns ganska mänskligt. Sedan äter jag ju 16:8 men det har jag ju gjort länge, vilket blir en automatisk minskning på energiintag. Ägg och bacon är helt fantastiskt att hålla sig mätt på.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #276 skrivet: 2013.08.21 - 17:21:09 »

Sådär, skulle bara kolla vilken ticker som funkade här.  :smile:

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #277 skrivet: 2013.08.21 - 18:07:16 »

Du har missat en klammer i början.  :rolleyes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #278 skrivet: 2013.08.21 - 18:09:34 »

Men jag ser den, gör inte du?

Red: Ah nu förstår jag, texten som inte skulle med hängde med.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #279 skrivet: 2013.08.21 - 18:13:00 »

Nu har du ju fixat den! Bilden var det aldrig nåt fel på. Det var första klammern i länken som fattades och gjorde att länken skrevs ut i klartext.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #280 skrivet: 2013.08.25 - 19:21:23 »

Här går det i frustrationens tecken...  :badtongue: Efter att ha sett en del bilder på skräckexempel på rynkiga kroppsdelar och ha konstaterat huden på mina lår inte längre hänger med efter att jag gick ner de sista 2-3 kilona snabbt, så har jag slagit på bromsen. Ökat upp kcal i syfte att stå stilla i några veckor iaf och då får kroppen ett tillfälle att känna sig lite extra trygg också och optimera förbränningen. Detta resulterade genast i 1 kg upp på vågen, antagligen iaf delvis vattenvikt som går bort så snart jag går tillbaka men iallafall.....  Jag kör fortfarande med 50 +/-30 kh.
Av någon anledning känns det jobbigt att veta att man inte går ner, kanske för att jag har 15 kg kvar. Men jag lär inte bli gladare av att gå ner om resultatet är en tom påse med skinn som lår.  :max-shock:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #281 skrivet: 2013.08.25 - 20:58:56 »

Men tror du att det spelar någon roll? Visst, det tar säkert en viss tid för skinnet att dra ihop sig, men drar det verkligen ihop sig mer bara för att det går långsamt? Jag menar att slutresultatet kanske blir det samma, att skinnet fortsätter att dra ihop sig efter att man har gått ner.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #282 skrivet: 2013.08.25 - 21:05:17 »

Jag är inte säker men har länge misstänkt att när ingenting eller väldigt lite fyller ut under huden att det blir svårare för huden att dra ihop sig, som under just snabb viktnedgång. Hur som helst har jag tagit beslutet för ett tag sedan att om man ska se ut som kriget utan kläder kan man lika gärna väga för mycket, att det nästan ser mindre illa ut eftersom jag så iaf fyller ut min hud. Det är knappt jag skulle visa mig i en bikini i dagsläget och så har jag annars inte känns, bara när jag var som allra störst....
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #283 skrivet: 2013.09.01 - 10:35:07 »

Jag har haft vägningsstopp i någon vecka för att inte få viktnoja när jag började äta mer. Idag kändes det som dags och det hamnade på 85 kg mot 84 vid invägningen för 1,5v sedan. Det är jag nöjd med, hålla vikten och inte gå upp mer än det kilo jag gick upp med en gång. Hade ett svull för en knapp vecka sedan men det verkar ha gått ur det mesta. Jag är nöjd eftersom det verkar som om jag kan äta ganska fritt och normalt och hålla vikten.  :thumbsup:
Tanken på att falla tillbaka i normala pasta och mackor gängor lockar inte utan det är som vanligt att jag kostar på mig lite extra, precis vad jag har lust med någon gång då och då och där imellan vad som går in kolhydratsmässigt.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #284 skrivet: 2013.09.01 - 11:03:03 »

Bara att gratulera då.  :rose:
Loggat

Sidor: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544