Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:44:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 176 177 [178] 179 180 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962456 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #2655 skrivet: 2014.07.23 - 09:51:47 »

@Hemulen Jo nog kunde det vara skönt att folk inte fick säga att man blev tjock men samtidigt kände jag en panik när jag bara gick upp och upp vilket antagligen ökade viktuppgång eftersom ja äter om jag inte mår bra psykiskt, fast till en del stängde man ju av eller förträngde. Tills jag en dag såg ett foto som jag inte kunde acceptera...

@Mynlen Hur går det? Men är det vätska så kanske du får mäta istället....?
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2656 skrivet: 2014.07.23 - 13:53:43 »

101,2 idag. tänker inte bry mig denna sista semestervecka. För trött.

Jag har igår varit till sjukhuset för att lämna blod. Jag vaknar så ofta av ont att jag har börjat undra om det inte är något "fel" med mig. Min mamma har svår artros och det ingår i min familj. Även Fibro har jag funderat på men läkaren sa att blodprov är första steget. TSH (eller var det nu THS?) togs också. Jag tänker iallafall inte nöja mig längre tills jag har blivit utredd. Har haft mer än 2 v semester men känner mig genomtrött. Det är väl inte som det ska vara... Att jag alltid känner mig delvis trött har blivit allmän tillstånd men jag hade aldrig märkt det var så häftigt.

Och så åt jag 2 kex med choklad nyss...

På lördag ska jag iaf ta en långpromenad med döva vänner i öst-nl.  11 eller 14 km men vi har tid på oss.

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2657 skrivet: 2014.07.23 - 14:23:15 »

Visste inte att det var så illa. Bra att du tagit tag i det.

Det där med trötthet är nästan det värsta, för det gå nästan inte att sätta sig över. Och lyckas man gör det blir ju tröttheten bara värre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2658 skrivet: 2014.07.23 - 17:53:18 »

Just det.. äntligen föll poletten hos mig. Att det inte stämmer på låååånga vägar.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2659 skrivet: 2014.07.23 - 18:01:22 »

Det är ju svårt. Du har ju haft mycket omkring dig som också kan orsaka trötthet, vilket doktorn säkert är snar att påpeka. :whistle: Men jag tror att man känner själv vilken typ av trötthet man lider av, om det beror på bekymmer eller är fysiskt.

Sen har vi ju också detta som varit så omtalat på sistone, att en del drabbas av bakslag efter flera år på lowcarb. Det ska man nog inte heller bortse ifrån. Men det borde ju vara relativt enkelt att testa om det är det det är frågan om. Eller jag vet inte när jag tänker efter. Man kanske inte blir pigg på en gång i det läget för att man äter några potäter? Någon annan som vet det?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2660 skrivet: 2014.07.23 - 22:54:16 »

Hm då borde jag må bättre redan för så strikt är jag inte längre... men jag ska fundera på den saken. Men jag tror mest att smärtan jag har på natten gör att jag inte sover tillräckligt djupt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2661 skrivet: 2014.07.24 - 02:04:31 »

Får väl hoppas att det är så. Jag menar, det är ju en påtaglig orsak. Bättre än att du fått sköldkörtelproblem eller att inte veta vad det beror på. Ont har du ju hur som. Har det inte blivit något bättre?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2662 skrivet: 2014.07.24 - 09:09:23 »

Nä. Inatt fick jag ta till smärtstillande igen. Gillar inte det men smärta inte heller.

Jag har haft smärtan så länge att jag inte tänker på den så mycket, men det är som om det blivit värre sista tiden.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2663 skrivet: 2014.07.24 - 13:43:02 »

Men är det så illa är det ju säkert därför du är trött!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2664 skrivet: 2014.07.26 - 21:19:03 »

Igår 8-10 km promenad och idag 14-16. Den senare var häfigt med många uppförs och nerförsbackar, var i "östra" nederländerna.  Jättefind där, bokskogar och ljungmark!

Men nu är jag TRÖTT :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2665 skrivet: 2014.07.27 - 01:48:30 »

Heja på!  :clapping:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2666 skrivet: 2014.07.27 - 09:24:34 »

batterierna i vågen är slut och ja hittar inte dom nya :)  Ingen veckovägning idag.

Imorgon börjar jag jobba igen  :sad:

Kroppen är litet öm o stel efter gårdagens bravad :) Men det känns bra.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2667 skrivet: 2014.07.31 - 18:17:44 »

Okej.. gick till doktorn igen för att höra vad blodundersökningen gav. alla värden är helt toppen förutom D vitamin som är i lägsta läget men ännu inom ramarna. Så det kan jag knapra mer. Men när jag undrade vilken blodvärde gav utslag för artros sa han att det kan man inte se i blodet???? han trodde jag ville veta om jag hade Reuma (heter det så på svenska??) men det hade jag inte pratat om alls. Suck. Men jag sa att, så här är inte normalt att vara så vad kan det då vara. Han var litet ovillig först men jag sa: det är INTE normalt att ha smärta jämnt när man sover. Så nu har jag fått smärtstillande till 2 v, naproxennatrium tror det heter voltaren hos er, och det ska jag prova 2 v. Jag kanske sover bättre då och `kommer ikapp`min trötthet så att möjligen även smärtan blir mindre. Om inte då går jag dit igen. Då är min egen husläkare tillbaka och får vi se vad han säger. jag är iaf trött på att ha så mycket ont.

vikten vet jag inte. Har haft några barnlediga dagar och slappat, samtidigt som jag promenerat en hel del. men även ätit en del fel saker och för mycket.  jag har väldigt sug hela tiden... får hoppas det blir bättre när jag sover bättre och sen rör lättare på mig...

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2668 skrivet: 2014.07.31 - 19:06:17 »

Verkar inte finnas prover för artros.

Blodprover tas framför allt för att utesluta annan reumatisk sjukdom. Forskare undersöker nu möjligheterna till blodprover som mäter brosk- och benomsättning. I framtiden kan de hjälpa till att ställa artrosdiagnosen tidigare.
https://reumatikerforbundet.org/reumatism/diagnoser/artros/

Hur mycket D äter du nu?

Bra att det rör på sig i alla fall. Men var försiktig med Voltarenen. Lätt att bli fast på sånt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2669 skrivet: 2014.08.01 - 06:06:10 »

Jag vet.-(fan nu funkar inte att andra tangentbordet sa ni far svenska utan prickar)  jag ar inte sa pigg pa att kaka smarstillande utan att jag vet till vad. Men det har ar vart att prova, nagan som jag kanner som har artros och osteoporos berattade att om detta fungerar behovs nog vidare undersokning for da kan det vara nagat. Vit D bristen kan ocksa vara ett symptom av t.ex. osteoporos.

Jag har en burk med 5000 IU kapslar. (kopt pa iherb) tog 3 igar. Hur mycket skulle nu vara bast? har ni tips eller rad?

blir 7 km promenad idag igen, fint vader, tar vagen over ljungen!

Loggat

Sidor: 1 ... 176 177 [178] 179 180 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544