en liten fundering

<< < (4/7) > >>

kwidell:
 :inlove: Sicken sötnos!!  :inlove:

Ja det där med motion är något konstig... jag blir också hungrig utav det. men samtidigt så känns det i kroppen som något positivt!  :nod-yes: För mig som har Hälsporre sedan många år tillbaka så har motion varigt något jag inte kunnat ägna mig åt... fötterna har inte fungerat att gå på  :tongue_wag: men då hälsporren äntligen blivigt bättre nu så har jag sakta kunnat börja röra mig mer igen  :yay: inga maraton löp här inte... men bara att kunna gå en kort promenad utan smärta är ett jättesteg frammåt för mig!  :lol: och det känns som om hela kropppen blir glad efteråt på något sätt?  :confused3: trött.. men glad.  :lol:

anod:
tycker jag va en beskrivning på pricken att kroppen känns glad , trött men glad ( å så hungrig då )

kwidell:
 :laugh: jo Helt klart hungrig också!  :nod-yes: :flirting:

hejsan:
Jag kan tänka mej att folk tror att det är farligt med lågkolhydratdiet pga att hjärnan använder socker(kolhydrater). Fast bra att ni gått ner i vikt av er diet. Själv försöker jag minska snabba kolhydrater, men det är svårt jag är galen i choklad. Jag lider inte av övervikt, jag har antagligen en perfekt vikt med BMI strax över 20.
Däremot är min mage extremt stor. Jag äter alltid för mycket, är ofta hungrig. Äter säkert omkring 3000 kalorier per dag. Motionerar endast med promenader och cyklande. Dessutom har jag sämmre energi än en pensionär. Jag har svårt att orka diska upp disken. Spelade minigolf och som vanligt orkade jag inte slutföra banan. Jag har konstant kalla händer(röker inte). Dricker nästan aldrig alkohol, men massvis med kaffe. Gör fettdieten er piggare?( jag äter ganska mycket fett ändå). Får ni plattare mage av fettdieten?

hemul:
Jo, det trodde jag också förut när man läste om Atkins och sånt, men jag fattade aldrig då att man åt en massa fett. Trodde det var typ "flygvärdinnedieten" med bara protein.

Din trötthet och stora mage låter som det metabola syndromet hördu. Man behöver inte bli fet, vet du. Just det där med tjock mage är ett tecken på höga insulinnivåer. Diana Schwarzbein kallar t.o.m. stor mage för "Insuline Meter".

Kan ju säga från egen erfarenhet att jag lyckades bra med långsamma kolhydrater (GI). Jag gick ner och så, men det tog stopp. Möjligtvis för att jag slutade baka surdegsbröd och det smög sig in vanligt knäcke igen, minns inte riktigt. Men jag fick inte de hälsoförbättringar som kom som ett brev på posten med lågkolhydrat. Så för mig är valet givet, men jag är ingen rabiat lowcarbare. Man kan äta allting, men inte hur mycket som helst, för att travestera Rössner.  :tongue:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida