en liten fundering
hejsan:
Jo du har nog helt rätt, får säkerligen väldigt höga insulinnivåer. Speciellt som jag äter mycket. Eftersom fettet sätter sig på magen har jag väl större risk för diabetes samt hjärtsjukdomar. Hur är det med popcorn, är det ok, eller vad ska man äta om, man vill äta mycket? Vad brukar ni äta som snacks?
hemul:
Vi äter inte snacks. :biggrin1:
Det är faktiskt sant, ivf för mig. Man har inte samma behov av att småäta eftersom man står sig så länge på maten. Skulle vara av sociala skäl då, men det skiter jag i. :whink:
Popcorn är nog inte bra varken ur LC- eller GI-synpunkt. Prova lowcarb ska du få se att du blir mycket piggare. Du behöver ju inte köra nån monster-LCHF om du inte vill, bara hålla kolisarna på en rimligt låg nivå. Vill du lägga dem på popcorn är det ju i så fall upp till dig. Jag lägger mina på potatis och mjölk. Nej, det är inte LCHF-godkänt det heller, men jag äter en annan typ av lowcarb.
anod:
om man vill tugga mycket o länge , å det vill man ju ibland framför tv:n eller så , tycker jag att dippa grönsaker e oslagbart. då gör jag mej en rejäl tallrik med ex gurka o morot i stavar blomkål i buketter ev rädisor osv, sen gör jag en skål med dipp , ibland e jag "duktig" o blandar till nåt egen nyttig dipp men ibland ger jag tusan i det å kör med estrellas köpedipp :eeek: , jaja jag vet massa e-nummer inte bra . men man måste få äta nån riktig skit då o då :lmao: dessutom känns det som om man unnade sej "dåligheter" fast det e ju inte så farligt nån gång ibland
Ninnan:
Det är märkligt att man måste belöna sig själv med ngt "gott" efter några veckor med bra mat- jag gör det också. :laugh:
Min favorit just nu är ek. havre,kakao,vanilj och socker-negerboll? Mycket kolh. men känner mig mer "nyttig" än om jag hade ätit marabou mjölkchoklad.
Jag har inte längre så stort sötsug (beror säkert på mina tillagda potatisar) :flirting:
hemul:
Jaså, är potäter bra mot det också? :laugh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida