Vill bara rapportera om slutresultatet. Det blev toppengott! Lite för starkt av chilin, men det var ju mitt eget fel. Jag blandade ut pizzasuren med lite vanlig surkål så blev det hur bra som helst. Paprikan gav mycket god smak.
Det blir en ny sats snarast, men då ska allt eller ivf det mesta handstrimlas och så bara EN chili.
Jag har 2 1/2 stor konservburk, men jag är skyldig en människa en present tycker jag och en sån här burk kan väl vara en kul grej att få?
Rödbetorna fick jag slå ut. Den lagen blev alldeles slajmig och klibbig. Det luktade inte illa alls, men det smakade inte surt heller. Undrar om det kan ha blivit alkoholjäsning istället, för bubblade gjorde det.
Jag har testat rödbetor förut med precis samma resultat. Googlade lite och hittade flera som hade samma poblem och inte fattade vad som hände. Eventuellt är jag en lösning på spåren. Hoppas det, för surbetor låter så himla gott.
Den tredje burken är vitkål och morötter blandat. Den ska provsmakas ikväll. Mycket nyfiken på det, för syrade morötter har jag aldig ätit.