MEN ALLT INNEHÅLLER JU KOLHYDRATER I BUTIKEN!
hemul:
Glömde säga en sak. En del saker som man inte ens tänker på som mat kan vara luriga. Vanlig svensk senap innhåller t.ex. massor med socker. Äter men en vurre på stan med en tunn sträng kanske det inte blir så himla mycket. När man griljerar julskinkan struntar jag i att det är mycket socker i senapen. Det är ju bara ett tunnt lager. Man när jag t.ex. äter rotmos, då vill jag ha massor med senap. Då spelar det faktiskt roll.
Ättiksgurka är ett annat tillbehör som innehåller massor med socker. Men då finns tack och lov den polska supergurkan som dessutom är både jättefin och billig. Räddningen för leverpastejsmackan. :lol:
Köpt leverpastej kan förresten också vara lurig. Leverpastej innehåller alltid socker eftersom lever gör det, men en del pastejer innehåller hemskt mycket tillsatt socker och stärkelse också.
Så det är helt klart idé att kolla på såna där saker, speciellt sådana man vet med sig att man gärna tar mycket av, men man behöver ju inte sila mygg heller.
xstina89:
Jo,tyvärr har det blivit så,allt är det socker i mer eller mindre. :puke1:
Leverpastej har jag slutat äta,har börjat med ölkorv istället som innehåller 1 kalori bara=)
hemul:
Men lever är supernyttigt. Man ska inte slänga ut ungen med badvattnet. :angrywife:
Monkan:
Citat från: hemul skrivet 2011.01.11 - 16:31:40
Men lever är supernyttigt. Man ska inte slänga ut ungen med badvattnet. :angrywife:
Nu är jag i och för sig en person som gillar leverpastej. Arbogapastej i tjocka skivor....mums :thumbsup:
Men leverpastej är verkligen inget måste för att få i sig lever. Jag säger bara Lever Anglais..... :worshippy:
Har just avnjutit en sen middag med denna läckerhet. Jag får äta den själv och då kan övriga familjen passa på att äta sånt som dom älskar och jag inte gillar något vidare, som t.ex. fiskbullar.
hemul:
Jag tror man behöver lever. Jag åt gärna lever förut också, men det blev väl inte varje vecka direkt. Ätandet av leverpastej går i perioder och om jag inte äter leverpastej blir jag numera toksugen på lever minst en gång i veckan. :crazy:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida