MEN ALLT INNEHÅLLER JU KOLHYDRATER I BUTIKEN!
xstina89:
Skulle handla igår.
Har gått lchf nu en vecka.
Jag köpte köttfärs,ägg,kött,ost resten av sakerna jag ville köpa var det massor med kolhydrater i så jag avstod. Grädden 3 kollisar.-
hur gör ni?
jag vill ju ligga på en 0 kolhydrats diet!
hemul:
Hej och välkommen hit! :wave:
Ja, vill du ligga på 0, då är det bara kött och fett som gäller. Och ägg och fisk försås. Men varför vill du gå ut så hårt?
xstina89:
viktnedgång är anledningen.
Jag förstår inte det riktigt. enligt lchf ska äta livsmedel som har kolhydrater under 5.
Men hur går det ihop? då tar ju kroppen kolhydraterna,de 5 och tar som socker väl?
vad trög jag är..=) haha :shy:
xstina89:
Om jag förstått rätt så går man inte upp i vikt om man äter lite grädde ibland för den innehåller ju 4 kolhydrater. Man ska äta allt under 5 kolhydrater va? :club_idiot:
Hur mycket får man äta+mängden på maten? om jag äter 3 dl grädde som har 4 kolhydrater.är de ok? :crazy:
hemul:
Du lär bli rätt mätt i varje fall! :lol:
Det där med max 5% är bara en tumregel som jag personligen tycker är väldigt dum. Man kan inte äta obegränsad mängd av någonting bara för att det innehåller 4.99 % kolhydrater och man dör inte för att man äter pyttelite av nåt som innehåller 100 % kolhydrater heller. Det blir fånigt om man avstår helt från t.ex. morötter som ligger precis över 5 och äter hinkar fulla av vitkål som ligger precis under 5. Äru me? :goggle:
Det är den totala mängden kolhydrater man får i sig som är viktig. Vad man sen lägger sig på för nivå, det är upp till var och en. Det finns väl inte så ruskigt mycket som tyder på att så nära noll som möjligt skulle vara bättre, mer än möjligtvis coolhetsfaktorn som det tycks ha fått i vissa kretsar. :whistle:
Så här är det. De flesta lågkolhydratdieter ligger runt 50-60 g/dag. Sen finns det de som ligger högre och de som ligger lägre. Vem som har rätt vete fåglarna. :pippi:
Själv tror jag att i början räcker det med att ta bort de stora bovarna, sluta med läsk, godis, kaffebröd, socker, spannmål och begränsa frukt kraftigt eftersom fruktsocker är extra ondsint. Har det tillräcklig effekt är man ju hemma. Sen när man vet mer och anspassat sig lite så kan man ju göra ett bättre val om hur lågt man vill gå med kolisarna om man nu över huvud taget tycker att man vill gå lägre. Önskar att jag själv hade gjort så, men det gjorde jag alltså inte.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida