Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 21:28:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 419 420 [421] 422 423 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2077877 gånger)
0 Medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6300 skrivet: 2016.04.12 - 17:06:05 »

Japp. Det kommer nog att gå bra. Får lite ont i ena axeln men ingen bestående. Om jag håller mig till kortare turer så här i början går det nog fint.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6301 skrivet: 2016.04.12 - 20:06:01 »

:lulz: Skulle vilja se de där hunkarna med dåligt samvete. Tyvärr vill man ju helst dock inte uppmärksammas när man stuper.  :blink:
En kompis till mig had moppe för många år sedan, där tändstiftet sitter överst på motorblocket med proppen ovanpå. Proppen brukade glappa ibland och då brukade han böja sig ner i farten och sätta den på plats. Denna gången hade dock proppen hoppat av totalt och han satte handen på tändstiftet fick en stöt och åkte med huvudet först i diket precis som en raggarbil åkte förbi. De backade faktiskt tillbaka och hojtade ner i diket "Lever du?"  :wave: Skulle velat haft en liten videosnutt på detta?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6302 skrivet: 2016.04.12 - 20:17:08 »

Trodde de också att de kört på honom? Är nog rätt läskigt om nån bara dyker så där intill bilen. Klart man tror att det är ens fel då.

Fan, jag är sockerspeedad. Var på möte och de hade en skitgod wienerlängd. Undrar hur mycket jag tryckte i mig, för jag brukar inte känna av det just.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6303 skrivet: 2016.04.12 - 20:29:46 »

Nä men de tyckte det såg rätt illa ut, de ville väl kolla om han behövde en ambulans. Han kände sig mest lite dum.  :whistle:

Wienerlängd lät ju faktiskt gott.. Jag har inte haft sockersug senaste 10 dagarna eller så annars, vilket ju är en befrielse. Efter träning orkar jag inte alltid laga/värma middag så nu har jag köpt saker till att laga egna proteinbars som jag kan ha i kyl/frys, men orkar inte göra dem nu, det hade annars varit gott. Fast det ska bara sötas så det blir ätbart inte så det blir så gott att man äter upp hela satsen samma dag. Har inte hittat bars utan 20-30 g kolhydrater per bar och då väger de ju under 50 g för typ 25 spänn.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6304 skrivet: 2016.04.12 - 20:47:01 »

Jag som aldrig varit förtjust i sött har börjat tycka att det är väldigt lockande helt plötsligt. Inte godis så mycket, men typ wienerbröd, munkar o.s.v. Märkligt efter mer än 10 års lowcarbande, är det inte? Har liksom aldrig sett sånt i butkerna förut. Nu ropar det till mig.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6305 skrivet: 2016.04.12 - 20:51:28 »

Sådan blir jag om jag ligger riktigt lågt på kolisar... De har kollat aktiviteten i folks hjärnor när de får titta på massa gott, vissa saker lyser hela hjärnan upp som en julgran, det är jag när sockermonstret är vaket. Just nu är kakhyllorna bara hinder i princip från att ta sig fram till charken och mejeriet..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6306 skrivet: 2016.04.12 - 20:57:05 »

Men jag var inte intresserad innan lowcarb och blev det inte heller när jag körde typ 20 g i början. Men blir det nu efter alla år när jag dessutom är väldigt liberal med kolisarna. Det är skillnad på vad jag äter också. Om jag satt i mig samma kolis och fettmängd i from av kall potatis med smör på tror jag inte jag hade upplevt den där speedigheten.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6307 skrivet: 2016.04.12 - 21:05:09 »

Okay speedigheten får du kanske inte med potatisen, jag menade det att bakverken ropar till dig. Fast du kör ju inte under 20 heller. Mellan 50 och 80 funkar bra för mig eller att jag som nu äter rejält med protein vilket dödar sötsuget rätt effektivt bara jag inte hoppar över måltider vill säga. Men det är det nog ingen risk med för dig...
När blir du med hund förresten?  :dog-lick:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6308 skrivet: 2016.04.12 - 22:58:49 »

Vet inte. Hon ska antagligen ha en kull framåt hösten. Men det känns inte så kul med valp då med tanke på tre trappor utan hiss... och jag vill gärna vara helt återställd innan. Vi ska göra stambyte här också, inte bästa miljön för en valp, varken med tanke på kisseriet och inget vatten eller avlopp eller miljön med främmande människor som springer ut och in, buller och bök. Så kanske nästa vår om det blir nån kull då. Har blivit lite harig också iom armbrottet. Hade ju aldrig klarat av en aktiv hund den här tiden och jag har börjat tänka på om det är dumt att skaffa den typen av hund med tanke på att jag inte har nån uppbackning om nåt händer. Kanske bättre med en hund som står ut med att vara soffpotatis utan att bli knäppig.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6309 skrivet: 2016.04.13 - 21:08:48 »

Jaha, då har man varit på det årliga läkarbesöket då. Han hörde också det där blåsljudet på hjärtat men har inte hört det tidigare, så det är något som uppstått senaste året. Han trodde inte att det var något allvarligt, utan det lät som en förkalkning på en hjärtklaff och det hämmar inte cirkulationen. Men finns det förkalkningar där lär det väl vara förkalkningar på andra ställen också, tänker jag. Jag fick remiss till ultraljud men jag kunde få vänta någon vecka, sa han. Jag tyckte det lät som väldigt snabbt jag...

Sen sa han att jag hade skitdåliga kolesterolvärden förra gången. Han trodde han sagt det, men det har han inte. Fick bara provsvaren hem utan kommentar. Jag märkte att de var högre, men de har börjat med en ny metod här så jag trodde det berodde på det. Förut var det ju Apo som gällde. Men nu har de bestämd att det gamla sättet att mäta kolesterol är bättre ändå, men de har en ny metod som innebär att man inte behöver vara fastande. De räknar fram fastevärden på något sätt. Trodde det var där det blev knas. Apo tags alltså inte förra året iom att de gått över till det här nya, så jag kunde inte jämföra med tidigare värden. Jag begärde att det skulle tas nu.

Sen fick jag veta att jag har en reumatisk sjukdom också. Fast jag kan ju inte påstå att jag lider speciellt av den. För kanske tio år sedan poppade två små "horn" upp på vänstra pekfingret, vid yttre leden. Strax efter fick jag ett på långfingret också. De har med tiden krympt och nu syns de nog knappt utom för mig. För nåt år sedan fick jag en på höger pekfinger och för några månader sen en på höger långfinger. Den senaste gjorde ont, men inte i leden, utan som en finne, när man tog på den och så. Nu har den också sjunkit ihop och slutat göra ont. Har inte brytt mig om dem, men såg ett avsnitt av det där TV-programmet där en bunt läkare åkte runt till olika städer och hade ambulerande mottagning. Någon hade en knöl som jag tyckte såg ut som mina. Det hette ganglion och är nåt med ledvätska som läcker ut. Man tömmer dem bara och sen är det bra. Så jag tänkte att jag visar väl upp det då så blir jag av med knölarna. Men det var inte det utan något som heter Heberdens knutor eller Heberdens artros. Det leder till eller kan leda till, vet inte riktigt, att fingrarna blir knotiga och förvridna och leden till slut stelnar och då slutar det göra ont. Jag har ju inte ont alls och doktorn sa att det skulle jag vara tacksam för. Om det innebär att jag har en lindrig form och att det aldrig blir värre än så här, de första knutorna är ju rätt gamla, eller om det ändå kan reslultera i förvridna fingrar vet jag inte. Får fråga om det sen. Det och det där med stelhet var information jag googlade upp. Det räknas i varje fall som en reumatiskt sjukdom och är ärftligt, men det är mest kvinnor som får det. Vad jag vet har ingen i släkten haft det, men det var tydligen inte ovanligt om det ärvts på fädernet att det aldrig gett sig tillkänna.

Så här kan det se ut, men mina är alltså inte alls så där läskiga.
https://www.google.com/search?q=heberden%27s+nodes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjP7vvjp4zMAhUFApoKHSN5A78Q_AUIBygB&b

So hi och hej, here we go again. Det roliga tar visst aldrig slut. :sneaktongue:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6310 skrivet: 2016.04.14 - 14:39:59 »

Oj vilka sjukdomar ihop!

Ganglion sitter på senorna.Jag har haft en i handen , den syntes inte  men gjorde ont när jag skulle ta i saker. den är bortskuren från senan.

Heberdens ser ju ut som många gamla kvinnor har det i händerna. Hoppas det håller sig lindrigt hos dig!.

Och så kolesterolvärden... hm doktorn tyckte det var dåligt men vad för "kolesterol nivå" anhängare är han...

Super du kunde cykla igen! Du får bygga upp det och ja, börja med blinkers. Eller ha en pinne med en "hand" på som du kan sticka ut ist för din egen hand!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6311 skrivet: 2016.04.14 - 16:54:02 »

Jo, det ser inte kul ut. Men det är väl det med hjärtat som oroar mig.

Gick inget bra att ta kort på knutorna med mobilen, men ni kan ivf se att det inte är något extremt som på googlebilderna, för då skulle ni ha sett dem! Den gamla, som jag haft uppåt 10 år tror jag inte ens man märker om man inte vet om den.

Den nya syns, men inte så tydligt på bilden.

Lustigt sånt där. Det har drabbar alltså de yttersta fingerlederna. Hittade en annan sjukdom som drabbar den andra leden. Skumt att det är så begränsat, men något att vara tacksam över antar jag.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6312 skrivet: 2016.04.14 - 20:45:14 »

syns knappt egentligen. skönt det inte är värre. Förstår det där med hjärtat oroar dig mer men avvakta undersökningarna...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6313 skrivet: 2016.04.14 - 23:20:58 »

Jo. Men det är ju innan man vet som man oroar sig. Vilket jävla pissår detta har varit! Det har varit så mycket att oroa sig för. Först den där knölen i bröstet. Sen operationen jag slapp. Sen visste jag inte hur brukbar armen skulle bli. Axlarna som jävlades och ett halvårs värk på det. Och nu det här. Det känns som någon slags syndastraff för att det har gått så bra de senaste åren och att jag fått vara glad för en massa olika saker och haft grejer att se fram emot också. Som valpen som aldrig blev. Klart inte det kan vara. :sad:

Ivf är det mycket bättre med armen. Nåt hände den här veckan. Böjningen av armbågen har i princip stått still ganska länge, det gick t.o.m. tillbaks ett tag. I förrgår var jag tillbaks till gamla toppnivån när sjukgymnasten kollade, 130 °, d.v.s. när HAN pressar på för allt han är värd. Idag, bara två dagar senare, kunde han böja 140 °! Det är en otroligt stor skillnad! När det gick framåt som mest förut var det väl ett par grader per vecka, så 10 på två dagar är jättemycket. Det kändes mindre segt (som han uttycker det) också, sa han. Vi började förra veckan testa med två besök per vecka då han tänjer armbågen. Jag har väl hjälpt till lite själv också genom att göra fler böjningar hemma. Det funkar tydligen. Igår kunde jag för första gången nudda axeln först med långfingret och sedan med pekfingret också! Blev jätteglad! Fast det är när jag pressar på med andra handen. När jag bara böjer fattas det fortfarande en bra bit, men det visar ju i alla fall att det går. Idag tvättade jag mig på normalt sätt i ansiktet, men båda händerna. Har kunnat lägga vänsterhanden mot ansiktet länge, men det har varit ytterläget så att säga. När man ska gnugga runt krävs lite mer och jag har fått böja huvudet åt vänster och skjuta fram det för att komma närmare liksom.

Lustigt nog har det släppt i axlarna också. Vet inte varför. Det tar fortfarande emot och kan göra lite ont, men bara just när jag gör det.  Så nu kan jag plötsligt ta ut rörelserna och försöka tänja utan att det blir bakslag. Har inte normalt rörelseomfång än, men det närmar sig. Blev inte stel i axeln när jag var ute och cyklade ett par timmar idag heller. Sommarn är antagligen räddad. Är ju typ 3 månader tills det är dags för att plocka och bära tungt i skogen och nu känns det rimligt att det ska funka.  :snowhappy:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6314 skrivet: 2016.04.15 - 06:15:07 »

Oj, axel och armbågenyheterna är ju härliga. försöker förstå hur du menar med böjningen med armbågen men jag måste medge att det inte går helt. Tror att kroppen ofta kan hålla emot och sen plöts ge med sig!

Hoppas det fortsätter!!!

Kanske börja med en sån här : https://www.google.nl/search?q=podride&espv=2&biw=1366&bih=669&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjWm4f744_MAhVB0A4KHTWjBXIQsAQIMQ

Loggat

Sidor: 1 ... 419 420 [421] 422 423 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544