Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:25:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 416 417 [418] 419 420 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078453 gånger)
0 Medlemmar och 45 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6255 skrivet: 2016.03.07 - 03:25:19 »

Tycker det är fascinerande att de fick ut den där prylen genom det här lilla hålet. Ärret är kanske 4 cm.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6256 skrivet: 2016.03.07 - 05:51:35 »

prylen är ju som en barbapappa, den ändrar form efter behov. Och glöm inte att om att huden är elastisk, PLUS... om man kan böja det litet åt olika håll blir hålet större.

Nä tejpning av sår har jag aldrig hört om. Kanske nya insikter.

Dom tog stygnen när det sas det skulle, 11 dagar efteråt eller så. Minns inte så noga. Litet mer än en vecka är normalt. Det tog dock längre tid innan glipan verkligen var tätt, tror 4 veckor. Ditt sår ser absolut inte ut som mitt. Jag har ett skitfullt ärr där. Mycket längre också Men eftersom det inte visas så ofta i solen (lyckas jag nog bara med om jag lägger mig på rygg med benen isär  :lulz:) bryr jag mig inte så mycket.

Ditt sår ser superfint ut!!

Tejpen borde inte klia. Köp ett annat märke då!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6257 skrivet: 2016.03.07 - 10:04:50 »

Men det låter väl inte bra om det inte var tätt?  :eek:

Jag fick uppfattningen att de var supernoga. T.ex. skulle stygnen tas efter exakt 2 veckor. Inte 13 dgr eller 15 utan 14. Det var de supertydliga med. "Inte 13 dgr eller 15 utan 14!". Kan faktiskt inte förstå att det kan vara så viktigt. Inte för tidigt, det begriper jag, men vad kan någon dag extra göra? Ska fråga om det också. Tycker det är intressant. Fast sköterskan är ju på vårdcentralen, så hon kanske inte är så insatt.

Nu drar jag. Ska bli skönt att inte behöva vara försiktig längre.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6258 skrivet: 2016.03.07 - 13:19:56 »

inte visas så ofta i solen (lyckas jag nog bara med om jag lägger mig på rygg med benen isär  :lulz:)

Nä, du föredrar väl dunklare vrår för såna övningar.  :rolleyes:

Citat
Ditt sår ser superfint ut!!

Tack.  :look_down: Men blåmärket efter sårhaken verkar permanent. Fast nä, det var skitstort från början.

Nu ska jag tvätta armen med MASSOR med tvål och vatten!  :lol1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6259 skrivet: 2016.03.08 - 15:15:06 »

14 dagar?? jag trodde 10 dagar brukade vara normalt. problemet med om man låter sitta stygnen för länge är att dom "växer in" typ. Och det är en möjlighet till infektion.

Jo just för att såret inte var stängt helt än var det bra att duscha. Skölja såret var viktigt.  Det kom ju vätska ut hela tiden.

Hm ja litet dunklare får det vara om "övar" sånt där. Eller mer litet mer privat än i trädgården när solen skiner  :whistle: :lulz:

blåmärket försvinner snart. Och annars kan du säga du tatuerat ett blåmärke där.

Vad sa dom när dom såg såret, och frågade du om kirurgtejpen och klådan??
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6260 skrivet: 2016.03.08 - 15:25:53 »

Sköterskan verkade lite imponerad av att det var så fint. Det är nog ovanligt prydligt också. De var så supernoga. Hade jag gjort det på sjukhuset hade det säkert sett för jävligt ut. Nä, tejpen frågade jag inte om och jag glömde fråga om tejpen! Hade inte sovit på natten, så jag var helt groggy i kolan. Men jag ska ringa kliniken där jag opererades och fråga. De verkade ha gott om tid.

Men ditt sår, det kanske bara var överhuden som inte var läkt? Jag menar, om det var öppet rakt in, då borde det ju vara som de sa till mig, att det kan rinna in vatten och ställa till med infektion.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6261 skrivet: 2016.03.08 - 17:54:33 »

Det där såg väldigt prydligt ut! Men sa de inte åt dig att vara försiktig till hålen efter stygnen har läkt också? Det var de väldigt noga med efter min handoperation och armbågsoperation. Tejpandet ska du hålla på med för att ärret inte ska bli rött. Man vill ge det så lite anledning till pigmentering som möjligt om jag har fattat det rätt. Jag fick ju tejpa ärret på magen länge och fick utslag och klåda av vissa tejper. Så jag körde med tejp för känslig hud. Det gick bra. Det finns hudfärgad för blekfisar som oss stackars nordbor också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6262 skrivet: 2016.03.08 - 20:12:12 »

Nä, det sa de inte. Och sköterskan sa att tejpen var för att ärret inte skulle "bubbla sig". Tror inte det är tejpen i sig. Jag har den över halva kroppen för jag har en massa självsprickor och några små skärsår också och jag upptäckte att den till skillnad mot skitplåstren man kan köpa som privatperson sitter kvar! Det är bara på armen det kliar och inte så mycket.

Tror det är att huden är för stor nu. Den veckar sig och alltså tejpen också och så ligger jag på det. Vecken syns faktiskt på bilden. Vore nog bra att sträcka huden när jag sätter på tejpen, man jag har inte tillräckligt många händer.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6263 skrivet: 2016.03.09 - 10:21:19 »

Jaha! Ja det gjorde mitt ärr på magen, så då fick de ha på något som typ smälte bort överflödig ärrvävnad, och sen blev det fint. Eller ja, fint och fint. Det ser ju ut som det gör ändå. Men själva ärret är ok. Bara hur det placerar sig insjunket i magen som jag har synpunkter på. Men svärmorsan blev ordinerad att tejpa sina ärr efter höft och sköldkörteloperationerna och det trodde jag var för att ärret inte tål solen och skulle bli för pigmenterat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6264 skrivet: 2016.03.09 - 10:52:54 »

Mitt kommer nog också att bli så. Det ser redan liksom hopsnörpt ut. Bryr mig inte så mycket faktiskt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6265 skrivet: 2016.03.09 - 21:41:10 »

nej det var inte bara överhuden..

Jag vet att så sköljs med bara vatten också, även om det är öppna sår. Så jag tror inte det är farligt..

Sår i munnen läker fortare, just för att det är fuktigt därinne.

Interessant detta med tejpen, jag har aldrig hört om det men ska minnas det till nästa operation :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6266 skrivet: 2016.03.09 - 23:20:08 »

Det är nog skillnad på rent vatten och guckemuckigt duschvatten med tvål i eller svett.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6267 skrivet: 2016.03.10 - 09:22:12 »

nix. Fick ju duscha normalt.

Bara interessant att läsa om skillnaderna!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6268 skrivet: 2016.03.10 - 10:16:58 »

Hela tiden? Tycker det låter konstigt. Det är ju skillnad på ett vanligt sår, men jag tycker detta med att det finns ett tomrum där vätska kan samlas låter logiskt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6269 skrivet: 2016.03.10 - 15:05:54 »

efter 1 dag fick jag duscha...
Loggat

Sidor: 1 ... 416 417 [418] 419 420 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544