Vet ni vad jag har gjort? Jag har cyklat 8 mil! Fatta, tjocka hemulen har cyklat 8 mil!
Det var inte meningen faktiskt. Beräknat runt 5 mil, men det blev alltså 8. Trodde inte jag var kapabel till så här lång sträcka. Och jag är inte trött. Och har inte ont i knäna eller musklerna heller.
Jag tror jag kom in i "andra andningen" för första gången i mitt liv. Kan man säga så, eller gäller det bara flåset? Cyklade rätt långt igår också och ångrade mig lite att jag gett mig iväg på långtur idag. Kändes motigt i musklerna, brände i låren i uppförsbackarna och så. Men efter drygt halva vägen försvann det som genom ett trollslag och jag kunde ta i hur mycket som helst utan att det kändes segt. Lovar, jag kunde ha fortsatt hela natten, så kändes det i varje fall! Nå, det gjorde jag nu inte, men jag gjorde en extrasväng runt stan när jag kom hem bara för att det kändes så bra.
Detta gjorde jag på 1690 kcal. Och fatta att jag inte är hungrig heller! Men jag känner mig lite vinglig faktiskt och det är säkert näringsbrist, så jag håller på att steka bacon och potäter nu. Det kommer inte att bli katastrofmycket kalorier ändå i förhållande till prestation.
Så, antingen väger jag under 89 i morgon eller också har jag lagt på mig 1 kilo vätska eller två p.g.a. överansträngning. Skiter i vilket, jag är glad att jag kunde göra det och att det inte ens var planerat. Kanske därför det gick.