Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 08:36:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 329 330 [331] 332 333 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2086433 gånger)
0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4950 skrivet: 2014.06.20 - 21:41:20 »

Det är för att jag svullade sist det gick upp, så tog det några dar innan det var helt borta. Var ju nere på 89.3 för precis en vecka sen. Långcykling kan få det att gå både upp och ner också. Antar att det är mycket vätska i båda fallen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4951 skrivet: 2014.06.20 - 21:57:16 »

Man kan minsann fira midsommar själv också! Det är lika kul! Är inte ett dugg besviken att den stora festen på en gammal 1800-talsgård vid Fyrisåns strand som jag för en gångs skull var bjuden på blev inställd. Ensam vid bäcken, inte en solstråle, +10 grader och lite kalla rester från kylen är precis lika trevligt det! :so_mad:

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4952 skrivet: 2014.06.20 - 23:05:48 »

Jo men jag hade ju gärna firat midsommar med dig Hemulen. Säg till om du ska neråt ngn gång så kanske vi kan träffas....

Var det färsk ananas jag såg i väskan?  :max-shock: :lick:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4953 skrivet: 2014.06.20 - 23:23:53 »

Jajamensan. Och kan du tänka dig att jag inte orkade äta upp allt. Enda gången det tar stopp här är när jag har ansträngt mig rejält och ska ha matpaus. Då blir jag faktiskt ofta mätt. Men jag åt upp ananasen i trädgården när jag kom hem, så klart!  :lick:
Är faktiskt skitsur. Bryr mig inte om dagar och sånt, men den här festen verkade så trevlig och jag skulle gärna se den där gården. Blev bjuden i april tror jag och så kom återbudet förra veckan.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4954 skrivet: 2014.06.20 - 23:25:39 »

Jo just ja, det har blivit vanligt med ekolokisk ananas till bra pris nu. Det är bra det. Köper nästan bara eko frukt och grönt. Men kött blir fulkött, så det kanske inte hjälper så mycket för hälsan, men man vet ivf att inga fattiga lantarbetare har behövt bada i gift för att jag ska få äta frukt. Köper nästan bara sydfrukter. Vi har äpplen och lite bär i trädgårn och så finns det ju lingon och blåbär.
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #4955 skrivet: 2014.06.21 - 07:03:06 »

Synd på festen.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4956 skrivet: 2014.06.21 - 13:02:18 »

Blir kanske nytt tillfälle nästa år.

89.2
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4957 skrivet: 2014.06.21 - 13:34:24 »

:clapping:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4958 skrivet: 2014.06.22 - 01:53:39 »

Vet ni vad jag har gjort? Jag har cyklat 8 mil! Fatta, tjocka hemulen har cyklat 8 mil!  :cheerleader: :throw_flowers:

Det var inte meningen faktiskt. Beräknat runt 5 mil, men det blev alltså 8. Trodde inte jag var kapabel till så här lång sträcka. Och jag är inte trött. Och har inte ont i knäna eller musklerna heller.

Jag tror jag kom in i "andra andningen" för första gången i mitt liv. Kan man säga så, eller gäller det bara flåset? Cyklade rätt långt igår också och ångrade mig lite att jag gett mig iväg på långtur idag. Kändes motigt i musklerna, brände i låren i uppförsbackarna och så. Men efter drygt halva vägen försvann det som genom ett trollslag och jag kunde ta i hur mycket som helst utan att det kändes segt. Lovar, jag kunde ha fortsatt hela natten, så kändes det i varje fall! Nå, det gjorde jag nu inte, men jag gjorde en extrasväng runt stan när jag kom hem bara för att det kändes så bra. :clapclap:

Detta gjorde jag på 1690 kcal. Och fatta att jag inte är hungrig heller! Men jag känner mig lite vinglig faktiskt och  det är säkert näringsbrist, så jag håller på att steka bacon och potäter nu. Det kommer inte att bli katastrofmycket kalorier ändå i förhållande till prestation.

Så, antingen väger jag under 89 i morgon eller också har jag lagt på mig 1 kilo vätska eller två p.g.a. överansträngning. Skiter i vilket, jag är glad att jag kunde göra det och att det inte ens var planerat. Kanske därför det gick. :whink:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4959 skrivet: 2014.06.22 - 02:37:20 »

2360 kcal blev det. So far.  :bg:

Och vet ni vad jag hittade? Ett moget smultron! Det fanns bara ett och det var moget. Var nog lika bara det, för det växte nära E4:an och jag åt upp det.  :ignore:

Och så såg jag två rävungar! Eller heter det valpar? Det har jag aldrig sett förut. De kom farande över cykelbanan, tumlade runt och lekte med varandra, och så slank de in i skogen intill. Jag var alldelses nära, så jag körde sakta och försiktigt fram till stället där de försvunnit och hade turen att få en glimt till. Sen var de borta. Så söta! Önskar de kommit när jag suttit stilla på en sten i skogen. Då hade jag nog fått titta på dem lite längre.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4960 skrivet: 2014.06.22 - 09:54:36 »

HUH!! Kan tro att det brände i låren.  :max-shock: Jag cyklade 5 mil en gång och det var riktigt riktigt jobbigt. Musklerna kommer säkert svälla som sagt men om några dagar är det ju borta.

Hehe ett smultron lär du inte bli fögiftad av.
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4961 skrivet: 2014.06.22 - 10:18:48 »

det låter som du haft en toppendag igår! Och vad väger du nu då???
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4962 skrivet: 2014.06.22 - 11:45:19 »

Ja Ary, men varför slutade det bränna och jag blev någon slags superhemul istället? I min värld är det så att är det eländigt så blir det bara eländigare. Är detta ett känt fenomen, det undrar jag?

Superhemulen har inte träningsvärk idag.  :cool:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4963 skrivet: 2014.06.22 - 12:59:25 »

Det blev vattenvikt, men inte så mycket så det blir ändå minus för veckan. Det är kul. Vill bara se grönt i den kolumnen!

Veckovägning 210

Veckans resultat: -0.1 kg
Nu: -37.9 kg (89.6 kg)
Hittills den här månaden: -1.2 kg
Hittills i år: -2.0 kg
Sedan 15:e juni: -0.1 kg
Totalt från maxvikt: -46.4 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Och titta! Kurvan syns fortfarande. Hoppas det håller i sig ett tag nu.  :cheerleader:

Loggat

fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #4964 skrivet: 2014.06.22 - 15:19:49 »

:worshippy:
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Sidor: 1 ... 329 330 [331] 332 333 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544