Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 13:22:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 301 302 [303] 304 305 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2086872 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4530 skrivet: 2013.12.22 - 22:40:09 »

3.5 mil i mörker och styv fuckin kuling - då får man äta apelsinris va? Kanske kan man äta upp skinksvålen med ett glas mjölk innan också?  :cheeky:

Jag är skitförbannad! Delvis på mig själv. Hade jag inte haft sån tur kunde det ha dröjt länge innan ni hörde av mig igen. Ett hjul lossnade på hojen. Jag hade den inne på service i fredags. En eker hade gått av. Snabbt och galant ordnat, billigt var det också och jag var så glad så. Idag började det låta som nåt skavde lite mot framdäcket. Trodde det satt lera under skärmen bara, för jag hade kajkat runt lite på en åker. Men sen när jag kom tillbaks till stan började det gå trögt. Jag hoppade av och snurrade på hjulen. De verkade snurra fritt och jag såg inte att nån broms låg på heller, vilket var vad jag misstänkte. Fattade ingenting. Till slut gick det så trögt att det var jobbigt och jag visste inte om jag skulle klara mig hem. Av igen och snurra på hjulen. Då wobblade hela framhjulet. Bulten som håller det var så långt urskruvad att jag fick den i handen när jag tog i den. Tack och lov hade jag mitt lilla mulitverktyg i väskan, så jag kunde fixa det. Vilket pucko till cykelrep va! Det var det hjulet han bytte eker på, så det råder ingen tvekan. Pucko jag också som inte kollade, men man tror väl inte man ska behöva det när ett proffs varit i farten. Just ja, killen delar sin tid mellan sin cykelverkstad och sitt jobb som flygmek. Men skulle ju tro att såna skulle vara extra noggranna!  :smack_head: Vill inte tänka på vad som kunde ha hänt om hjulet trillat av i en nedförsbacke.  :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4531 skrivet: 2013.12.23 - 10:13:42 »

Tillbaka och klaga. For detta ar farligt. Men jag ar glad det inte hande nagat varre, skulle inte kunna vara utan var Hemul!!!  :flowers: :smooch: :bearhug:

Men du, det ar viktigt du iallafall berattar for honom vad som hant. Om du inte gor det sa lar han sig inte, och vem vet vad som hander hos en annan!!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4532 skrivet: 2013.12.23 - 11:48:40 »

Jo, jag blev lite matt i knäna när jag upptäckte vad det var. Hade åkt utför flera branta backar - fort. Var ju inte första gången jag var ute efter reparationen heller. Så nu oroar jag mig för att nåt är skadat, att det var därför bulten gängade ur sig. Tycker  det borde ha gått fortare annars, men det kanske inte är så. Ska känna på den varje dag ett tag i varje fall.  :nod-yes:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4533 skrivet: 2013.12.23 - 13:46:08 »

Åh jäklar anåda! Du borde faktiskt berätta för klantmekanikern vad som hände. Dessutom kan hjulet ha tagit skada av att vobbla och snedbelastas.

Himlar vilken tur att du var observant och att inget allvarligt hände!

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4534 skrivet: 2013.12.23 - 16:11:03 »

Tur ja. Observant knappast. Det var ju först när det gick riktigt trögt som jag fattade att det var nåt allvarligt galet. Intressant erfarenhet ivf. Hade inte föreställt mig att det skulle yttra sig så. Nu vet man det till en annan gång.

Jag var på riktigt läskiga platser igår. En backig stig över åkrarna där det var bäckmörkt och en kyrkogård som jag tycker är läskig t.o.m. på dagen. Den är enorm. Visste inte att den fanns förrän jag började cykla. Fattade inte vad det var när jag kom in på den första gången. Det känns som ett sånt där enormt gravfält man kan se i amerikanska krigsfilmer, det tar aldrig slut liksom. Min mörkrädsla höll sig borta av någon konstig anledning. Hade jag brutit benet på nåt av de ställena och slagit sönder mobilen hade det nog blivit en tuff natt. På stigen kunde det ha blivit en tuff vecka. :sneaktongue:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #4535 skrivet: 2013.12.25 - 16:15:20 »

Vilken julsyssla du har att cykla på ett gravfält? VA?
Självplågeri eller?
 :shock:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4536 skrivet: 2013.12.25 - 16:28:16 »

Ett GPS-spel. I går var jag på gamla kyrkogården i stan i mörkret. Är riktigt stolt över mig själv, för jag brukar tycka sånt är otäckt. Den är som en tät park med stora, höga, gamla träd. Väldigt vacker på dagen men mycket skuggor på natten... Var inte skraj alls. Tror det har gått över.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4537 skrivet: 2013.12.25 - 17:06:39 »

:eeek: har du blivit vuxen eller nåt????
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4538 skrivet: 2013.12.25 - 17:56:31 »

Vete sjutton. Har aldrig varit mörkrädd på det sättet att jag tycker det är läskigt hemma på natten eller ute på stan och skogen kan jag också vara i på natten, men just såna där öde och undanskymda platser där det *kan* finnas skumma typer...

Just den här gamla kyrkogården i stan har jag haft en läskig upplevelse på också, enda gången jag sprungit av rädsla faktiskt. Jag bodde intill där när jag pluggade och hade väl varit ute, det var sent i varje fall. Gick genom en stor intilliggande park och sedan en gångväg som går mellan några institution och kyrkogården. Jag tycker jag ser en skugga röra sig där inne. Till slut får jag se nån huka bakom en gravsten och kika på mig. Det blev ännu värre när jag insåg att det var en tjej som sprang nedhukad mellan gravstenarna och smög på mig. Tänkte att hon måste ju vara bindgalen och påtänd och gud vet vad! Jag försökte verka så oberörd jag kunde tills vägen svängde (där går den mellan nya och gamla kyrkogården förresten) och då lubbade jag för allt vad tygen höll tills jag var hemma, vilket bara var ett par kvarter bort. Jag var så skraj så jag varken såg eller hörde. Tänker på det varenda gång jag är där fast det var så länge sen, fast igår var det som bortblåst.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #4539 skrivet: 2014.02.09 - 16:20:22 »

:confused3: jag ser inga viktuppdateringar här på länge....???
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4540 skrivet: 2014.02.09 - 16:53:35 »

Har inte orkat för det är så mycket gammalt att fylla i. Men det har inte hänt något. Pendlar runt på några kilo över 90. ÖLite upp efter jul är det nog.

Tror jag får hoppa över ett par månader och börja rapportera från och med nu igen. Men det är lite synd.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #4541 skrivet: 2014.02.09 - 19:06:24 »

Ja. Tyvärr är det så (för mig iaf.) om jag hoppar över vägningen så slarvar jag mera. Jag för min del behöver väga mig varje dag annars skiter det sig.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #4542 skrivet: 2014.02.09 - 22:01:55 »

Det måste bero på soltimmar. Januari var den solfattigaste.
Februari är inte så mycket bättre hittills.
Nya tag med mars-månad och solen!

Jag bryr mig inte om vågen just nu, men tror inte på någon rejäl uppgång heller.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4543 skrivet: 2014.02.09 - 22:49:47 »

Ja, i förlängning är det väl så. Jag vet mycket väl vad det är. Jag har inte cyklat på en månad men äter lika mycket eller mer. Men ikväll har jag varit ute och hojat ett par timmar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4544 skrivet: 2014.02.10 - 15:12:41 »

bra och skönt!  jag läste ett tips häromdagen.om man promenerar ska man ha takten att "hinna med tåget men man vill inte springa" Det praktiserade jag idag till och från jobbet, kändes att det var litet häfigare än normalt. Då jag inte heller går så långsamt men detta var just snäppet fortare.

Vet inte min vikt nu och bryr mig inte. så länge jag kommer i mina två byxor är det helt okej!
Loggat

Sidor: 1 ... 301 302 [303] 304 305 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544