3.5 mil i mörker och styv fuckin kuling - då får man äta apelsinris va? Kanske kan man äta upp skinksvålen med ett glas mjölk innan också?
Jag är skitförbannad! Delvis på mig själv. Hade jag inte haft sån tur kunde det ha dröjt länge innan ni hörde av mig igen. Ett hjul lossnade på hojen. Jag hade den inne på service i fredags. En eker hade gått av. Snabbt och galant ordnat, billigt var det också och jag var så glad så. Idag började det låta som nåt skavde lite mot framdäcket. Trodde det satt lera under skärmen bara, för jag hade kajkat runt lite på en åker. Men sen när jag kom tillbaks till stan började det gå trögt. Jag hoppade av och snurrade på hjulen. De verkade snurra fritt och jag såg inte att nån broms låg på heller, vilket var vad jag misstänkte. Fattade ingenting. Till slut gick det så trögt att det var jobbigt och jag visste inte om jag skulle klara mig hem. Av igen och snurra på hjulen. Då wobblade hela framhjulet. Bulten som håller det var så långt urskruvad att jag fick den i handen när jag tog i den. Tack och lov hade jag mitt lilla mulitverktyg i väskan, så jag kunde fixa det. Vilket pucko till cykelrep va! Det var det hjulet han bytte eker på, så det råder ingen tvekan. Pucko jag också som inte kollade, men man tror väl inte man ska behöva det när ett proffs varit i farten. Just ja, killen delar sin tid mellan sin cykelverkstad och sitt jobb som flygmek. Men skulle ju tro att såna skulle vara extra noggranna!
Vill inte tänka på vad som kunde ha hänt om hjulet trillat av i en nedförsbacke.