Kefirsvamp
<< < (8/15) > >>
Tina:
Jag har kefissvamp om du fortfarande är intresserad. PMa mig din adress så skickar jag över lite.
Ekub:
Har gjort en liten sats. Men nu har jag en massa frågetecken jag tänkte att ngn kanske kunde hjälpa mig att räta ut.
Hittade ingen plastsil så silade genom ett durkslag, inte optimalt men fick duga. Bildar kefirgrynen små nya bebisgryn? Tänkte att dessa isf är så små att de följer med sörjan genom hålen i durkslaget. Ifall de skulle ha gjort det, är de "farliga"/"olämpliga" att äta? Sedan till den verkligen stora frågan. Ska det se ut så här? Eller har jag gjort ngt fel? För ser inte aptitligt ut. Hittar inte hur jag lägger till bilden här så får bifoga den ist...  :redface:
hemul:
Citat från: Ekub skrivet 2011.09.15 - 20:27:02

Hittar inte hur jag lägger till bilden här så får bifoga den ist...  :redface:

För att du ska kunna ha bilden inne i inlägget måste den redan finnas på en server så du kan länka till den. Men du gör det med knappen som ser ut som en tavla, den fjärde i andra raden.
Ekub:
Orkade inte lägga till den i dropbox när jag kunde bifoga den ist  :lol1:

Men vad tror ni om sörjan? Det ser ut som gammal mjölk lr fil bara och luktar lite syrligt. Sedan har det som skiktat sig lite så det är en ljus vätska i sörjan  :sad:
hemul:
Vet ingenting. Har aldrig gjort.  :confused3:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida