idalinda undrar och då måste jag svara. Företaget jag köpte från heter
BIO-TECH Pharmacal. Jag hittade dem som sponsorer på
Vitman D Councils hemsida (John Cannell) och Canell har någonstans rekommenderat deras grejer också.
Problemet är alltså att formuläret det har är kass (om de inte har fixat det nu vilket jag betvivlar). Man får rätt leveransadress, men faktureringsadressen blir hur man än beter sig U.S.A. De skickade ett PDF-formulär som jag fyllde i. Jag gillar inte att skicka kreditkortsuppgifter i email, men amrisarna gör ju sånt hela tiden, så de fattar väl inte. Hur som gick det hela smidigt. Supporten var trevlig och alert och leveransen var snabb.
Tillägg 2012
Enligt mail ska formuläret fungera nu, så nu är det fritt fram. Har inte behövt prova än, men man får väl anta att det är så.
hemul
Kapslarna är väldigt trevliga. Mindre än hälften så stora som de billiga svenska jag hade förut trots att de är 2 1/2 gång så starka. Det gillar jag, mindre utfyllnad alltså. De är välgjorda också. Jag har varit med om att köpa tillskott som ser ut som nån suttit och trillat piller hemma i källarn och det är ju inte så förtroendeingivande. Som sagt så tror jag de har effekt till skillnad från dem jag åt innan.
Det där med formuläret är beklagligt, för de har en ruskig mängd andra tillskott också, det mesta mycket billigare än i Sverige. Men om fler svenskar beklagar sig kanske de fixar det.
Om ni beställer så lägg märke till att 5000 IE (som är den dos Cannell rekommenderar till vuxna), och antagligen de andra styrkorna också, finns i bigpack också, 250 kapslar. Jag missade det och beställde 5 x 100. Den jag köper heter
D-3-5 (5,000IU). Det finns andra varianter också, med hjälpämnen, vegetariska o.s.v.
Aha! Så fick man fram alla D-vit preparat.
https://secure.bio-tech-pharm.com/catalog.aspx?cat_id=2