Ja, jag såg också den artikeln. Det är ju bra att de hitta något. Ett litet steg framåt. Eller stort, beroende på hur man ser det. Nu får de bara snabbt som jäsiken hitta orsaken till bristen och stressen. Sen är ju faktiskt frågan hur säker den här forskningen är. Det känns mer som en evidensbaserad forskning, än en klinisk. Jag tror de är tvungna att forska kliniskt också, som en dubbelkoll liksom.
Men visst, det känns väl inte helt ologiskt att det skulle kunna vara så enkelt. Det skulle förklara varför fler och fler drabbas. Och om det är någon mutation som gör att vissa släkter inte tar upp vitaminerna, eller omformar dem till antioxidanter skulle även det kunna vara en förklaring.
Ytterligare ett skutt över till ett helt annat ämne. Det finns ingen hormonspiral i mig. Var på röntgen igår och den finns inte. Så jag är helt säker på att de plockade ut den medan jag var nersövd i Thailand. Jäkla MUPPAR!
Men det är rätt skönt att jag inte behöver genomgå plågan med att plocka ut den nu i alla fall. Men jag fattar inte hur de kunde göra så och sen inte tala om det för mig! Egentligen skulle jag ha lust att stämma dem. Men orka liksom. Och det känns som en jäkla tur att jag inte har blivit gravid. Men de kanske såg på mina slemhinnor att jag ändå inte skulle kunna bli gravid? Fast jag fick ju mens när jag låg där på sjukhuset. För första gången på flera år! (Och faktiskt sista också.) Och jag frågade honom då om han hade tagit bort den, och det nekade han till. Återigen. Jäkla MUPP!