Vad säger du! Hittade de uran därinne?
Men fy fan vad läskigt! Vilket sätt den än försvunnit på. Varför ville thaidoktorerna ta bort den? Kan väl rimligtvis inte haft med din skada att göra. Och så klar du ska röntgas!
Hemul,
Den har försvunnit på det sättet att hon varken kunde se den mha ultraljud eller mha ögonen. Borta liksom. Puts väck. Nada. Den ska synas med ultraljudet. Ibland händer det att trådarna är för korta så de inte går att ses när de tittar in i vaginan längst inne vid livmodertappen eller vad det nu heter. Men den här gången var det inte en bara korta trådar, utan absolut ingenting.
Ojdå, vilken läskig historia.
"Sagan Om den Vandrande Spiralen"..
Nä jag vet att spiraler kan försvinna och jag tror mer på det som hände i Thailand. Men jag fattar inte varför den skulle ut då, det var ju blindtarmen dom håll på med??? Men att dom kan vandra upp, det hade jag ingen aning om!
Thailäkaren trodde att det kunde vara den som orsakade smärtorna. Därför började de med att göra titthål för att kika. Tre stycken hål och en jäkla massa gas in i magen för att blåsa upp så de kunde se. Troligen började de med en gynekologisk undersökning innan titthålen. Och troligen tog de väck spiralen då. Min gissning. Men det var inget som thaidoktorn berättade för mig.
Eller så har han inte tagit ut spiralen. Kanske inflammationen i kroppen orsakade en chock för livmodern som började blöda från slemhinnan, som vid mens. Och att spiralen då följde med allt levrat blod ut. I teorin skulle det tydligen kunna vara möjligt enligt svenska gynekologen. Alltså att spiralen följer med blödningen. Chocken för livmodern pga inflammationen är min egen teori.
Att spiraler kunde få för sig att perforera livmodern och vandra ut i kroppen hade jag inte heller en aning om. Och om den kan göra det utan att jag får ont av det vet jag inte. Tycker ju att det borde göra något djävelusiskt ont. Men ju mera jag tänker på det desto mer övertygad känner jag mig att det ska göras en röntgen för att utesluta spiralvandringar.
Sablar jag är så förkyld nu. Skallen i bitar och ögonen imploderar. Over and out.