Julen är över och inte mig emot
Har ägnat mig åt en del rätt välplanerade synder. Eftersom både jag och dottern med sambo jobbade julhelgen firade vi i förskott den 23/12. Då hade jag bestämt att både vörtlimpa och julmust skulle få förhöja smaken hos den feta goda julmaten.. Julmusten var en besvikelse, smakade mest sockervatten
Annars var det härligt att glatt och hämningslöst få kasta sig över allt man under tidigare år har smakat på med en känsla av skuld
Till efterrätt åt vi philadelphiatårta med chokladkross och hallon, och till det svindyra praliner..
Sen har jag käkat inlagd sill i massor under helgen, trygg i övertygelsen att det är mycket "lovlig" mat. Sen råkade jag läsa en näringstabell..så nu är det slutfrossat..haha. Nå´n som vet hur det är med köpt gravad lax? Har letat info utan resultat..
EN planerad synd återstår. Jag har en kompis som bakar osannolikt många fantastiska sorters fikabröd varje jul. I år lär där finnas 30.. Att frossa loss hos henne under mellandagarna är tradition och så blir det även i år.. Sen får det räcka.
Jag har struntat i vågen sen jul. Idag vägde jag mig med viss bävan. 7 hekto back löd domen, och det känns det som att jag kan bära..
Kort sagt; bortsett från julmusten var det värt det..
Jag antar att ni läst AB och tagit del av häxjakten på Annika Dahlqvist. Igår gjorde jag inlägg på webben som raskt plockades bort. Det händer då och då, trots att jag iakttar god netikett på alla sätt och vis..*morrar*. Ibland undrar jag hur mycket redaktionen styr debatterna åt önskat håll..
Hursomhelst..Gott Slut på er alla!