Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:46:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 143488 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #165 skrivet: 2009.12.20 - 22:20:02 »

Om jag tycker om alladinchoklad  :puke1:, för min del får ni käka hela innehållet och lådan med  :nod-yes:
Jag gillar inte alls konfekter, någon med vanilj innuti fungerar ... kanske...
Styrmannen är galen på allt sånt ... har får hela lådan alldeles själv!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #166 skrivet: 2009.12.20 - 23:04:43 »

Samma här. Kan iof gilla konfekt, men Alladin suger apstjärt! Förr när jag var med släkten på julen var det en plåga att tvingas ta nån bit av artighet. Ovanpå maten dessutom.  :puke1:

Men av alla äckliga bitarna så är den där körsbärsgrejen äckigast av alla!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2009.12.20 - 23:06:22 »

Ska de va sånt röstar jag på Anton Bergh, de där kulorna med sprit och marsipan i. En sån till kaffet, det är gott. :nod-yes:
Loggat

Lisbeth
Hero Member

Smörklickar: 21

Antal inlägg: 677

« Svara #168 skrivet: 2009.12.21 - 07:52:05 »

Brukar få  en Alladinask före jul och jag gör så här: Delar de ljusa bitarna till Maken, de mörka tar jag , svullar  i mig ALLA på två dagar sen vill jag inte se åt något sött  :puke1: ( i alla fall inte de närmaste veckorna)  :biggrin1: Brukar klara julen rätt bra då.
Loggat
Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #169 skrivet: 2009.12.21 - 08:10:34 »

Hej Nizhoni!!  :wave:
Va kul att träffa på en "granne" här.. (och grannar är man ju i våra trakter även med 40-50 mil emellan..typ)

Vad beträffar vintern häruppe är den enligt mig för snöig, för kall och framförallt för lång..
Å andra sidan..vårvintern är fantastisk. Att gräva sig en grop i snön, bre ut ett renskinn och lapa sol..allt med kaffetermosen inom bekvämt räckhåll  :smile:
Det finns för- och nackdelar med det mesta här i världen..

Jag måste säga att jag älskar vinter och snö!  :inlove:
Fast det allra bästa med att bo här uppe är midnattsolen, även om jag annars inte gillar sol och värme.  :shake_head:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #170 skrivet: 2009.12.21 - 11:00:12 »

Midnattssolen är ett kapitel för sig. Ett alldeles underbart kapitel..  De där ljusa juninätterna när man knappt nänns sova alls. Tur att det bara handlar om några veckor.. Synd att de infaller samtidigt som knotten firar sitt årliga släktkalas.. :crazy:
Loggat
Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #171 skrivet: 2009.12.21 - 12:06:01 »

Synd att de infaller samtidigt som knotten firar sitt årliga släktkalas.. :crazy:

:lmao:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

esther
Sr. Member

« Svara #172 skrivet: 2009.12.24 - 00:50:09 »

God Jul på er alla!!

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2009.12.24 - 05:22:25 »

Sjysta rattar! :rolleyes:

God jul!  :wave:
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #174 skrivet: 2009.12.24 - 12:30:25 »

Tack!  Och dom är lika äkta som hemkärnat smör.... :yay:
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #175 skrivet: 2009.12.24 - 12:31:30 »

En extra julkram till dig hemul..för att du har gjort så fint på sajten... :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2009.12.24 - 13:26:12 »

Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #177 skrivet: 2009.12.30 - 10:43:50 »

Julen är över och inte mig emot  :whink: Har ägnat mig åt en del rätt välplanerade synder. Eftersom både jag och dottern med sambo jobbade julhelgen firade vi i förskott den 23/12. Då hade jag bestämt att både vörtlimpa och julmust skulle få förhöja smaken hos den feta goda julmaten..  Julmusten var en besvikelse, smakade mest sockervatten  Annars var det härligt att glatt och hämningslöst få kasta sig över allt man under tidigare år har smakat på med en känsla av skuld  :yay: Till efterrätt åt vi philadelphiatårta med chokladkross och hallon, och till det svindyra praliner..
Sen har jag käkat inlagd sill i massor under helgen, trygg i övertygelsen att det är mycket "lovlig" mat. Sen råkade jag läsa en näringstabell..så nu är det slutfrossat..haha. Nå´n som vet hur det är med köpt gravad lax? Har letat info utan resultat..
EN planerad synd återstår. Jag har en kompis som bakar osannolikt många fantastiska sorters fikabröd varje jul. I år lär där finnas 30..  Att frossa loss hos henne under mellandagarna är tradition och så blir det även i år.. Sen får det räcka.

Jag har struntat i vågen sen jul. Idag vägde jag mig med viss bävan. 7 hekto back löd domen, och det känns det som att jag kan bära..  :lol: Kort sagt; bortsett från julmusten var det värt det..

Jag antar att ni läst AB och tagit del av häxjakten på Annika Dahlqvist. Igår gjorde jag inlägg på webben som raskt plockades bort. Det händer då och då, trots att jag iakttar god netikett på alla sätt och vis..*morrar*. Ibland undrar jag hur mycket redaktionen styr debatterna åt önskat håll..

Hursomhelst..Gott Slut på er alla!   :throw_flowers: :banana: :strut: :frogdance: :yeah:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #178 skrivet: 2009.12.30 - 14:18:56 »

En liten fråga, mådde du inte dåligt när du åt mycket mer kolisar än normalt? Jag har inte testat själv, så jag är nyfiken.

Menar du det om voffarnas pris eller finns det mer?
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #179 skrivet: 2009.12.30 - 18:17:22 »

Dina " synder " låter inte så farliga, så jag tror Hemul att det inte känns så mycket ...

Fråga mig istället  :crazy:, fingrarna svullnar :shock:, man får fruktansvärd huvudvärk :max-shock:, är spyfärdig :puke1: och är redo att släppa allt vad kolisar heter bara man mår människa igen  :so_mad:.

Gott Nytt År till dig med Esther, kan ni vara lediga under den helgen ?
Loggat
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544