Hej!
Här kommer en ny medlem som hittade hit av misstag
när jag letade efter ett recept på äggschampo (tack så mycket för det!). När jag tittade runt insåg jag till min förvåning att ojdå det här var ju ett LCHF-forum. Det verkar dessutom vara ett väldigt kul sådant.
Av namnet att döma kanske ni har räknat ut att jag är kvinna. Jag närmar mig 40. Har ätit LCHF (eller kanske borde jag skriva kolhydratreducerad kost med mycket fett) eftersom jag ibland tillåter mig saker som inte alls är LCHF och inte ens GI
Hittaden LCHF för två år sedan när jag ville bli av med några envisa kilon på rumpa och mage. Trodde nog att jag äter det här tills jag gått ner och börjar som vanligt igen. Upptäckte att min akne mer eller mindre försvann (har plågats av detta sedan tonåren) och blev helt förbluffad.
Här skulle inte ätas som vanligt igen.
Har också märkt att jag blir frisk från förkylningar mycket snabbare vilket jag tycker är jätteskönt. (Min pollenallergi har däremot inte blivit ett dugg bättre.)
Funderar en hel del kring kost och inte bara LCHF utan också stenålderskost. Vet inte riktigt vad som känns optimalt för mig ännu. Skönt med ett forum som deklarerar att det är OK att diskutera detta.
Bor och jobbar i Götet. Har familj med man och två barn.
Det var lite om mig.