Tack för era svar! Tja, vad behövs eg. mer än de där grundsakerna? Vet inte vad jag förväntade mig, det kanske var tillbehören jag undrade mest över; vitkål, blomkål, blomkål och varianter på hur att tillaga dessa m.m.
Själv är jag förtjust i charkuterier, isterband, falukorv, andra korvar, stekfläsk och sånt, men läser man innehållsförteckningen på sådan mat blir man ju mörkrädd. Mycket olika sockerarter blir det. Många e-nummer blir det. Äter ni från den matgruppen?
Jag är den icke-lowcarbare som du pratade om tidigt i den här tråden.
Jag ger mig in i diskussionen, trots att jag inte äter enligt LCHF. Jag äter korvar, isterband och fläsk. Men de måste inte innehålla en massa socker och dylikt. Jag köper isterband som inte innehåller något socker alls. Detsamma gäller stekfläsket. Av någon anledning innehåller de flesta korvar druvsocker, men jag förstår inte riktigt varför, faktiskt. Köper man såna där "fyrkantiga" fläskbitar i charken, så brukar de inte innehålla så mycket tillsatser. Det brukar vara rent kött. Åtminstone så rent som man kan få det.
Måste också säga att det är pga att jag inte gillar skräpmat som jag har fått vara kvar på det här forumet! Annars hade jag nog blivit utslängd illa kvickt!